Trendy
válka na Ukrajině StarDance 2024 Zrádci (reality hra) Bachelor Česko 2024

Tesco čerstvé džusy a smoothie v novém, ekologičtějším obalu

Do šesti let budou všechny obaly v řetězcích Tesco recyklovatelné nebo opakovaně použitelné
Zdroj:
Předchozí Další
Tesco
Tesco představuje džusy a smoothie vlastní značky v nových lahvích, vyrobených z recyklovaný plastů tzv. r-PET. Tyto lahve obsahují 30 % až 50 % recyklovaných materiálů. Jedná se o pokračování závazku společnosti Tesco snížit dopad obalových materiálů na životní prostředí.

Džusy a smoothie pod značkou Tesco jsou nyní k dostání v nových, upravených obalech. Tato na první pohled nepatrná změna přináší velké ekologické výhody. Lahve o objemu 250 ml a 1 litr jsou vyrobeny z 30 % z recyklovaných materiálů a lahve o objemu 750 ml jsou vyrobeny z 50 % z recyklovaných materiálů. Lahve jsou vyrobeny z tzv. r-PET, což je polyester vyrobený s využitím recyklovaných plastových obalů, zejména z nápojových obalů. Díky znovuvyužití plastového materiálu, který by jinak skončil jako odpad, přispívají tyto nové lahve k vytvoření uzavřené odpadové smyčky.

Tato změna ve využití plastových materiálů používaných na výrobu lahví pro Tesco džusy a smoothie znamená o 3 287 kilogramů méně plastů v České republice!

Podle analýzy PlasticsEurope* bylo v roce 2017 v Evropě vyprodukováno 64,4 milionů tun plastů, z toho 7,4 % byly obaly vyrobené z PET materiálu. Průzkum ukazuje, že povědomí o dopadu obalů na životní prostředí se každým rokem zvyšuje. V letech 2006–2016 vzrostla recyklace plastových obalů až o 74 %. „Chceme našim zákazníkům pomáhat činit zodpovědné a ekologické rozhodnutí. Jak jsme se zavázali již dříve, naším přáním je snížit dopad plastových odpadů na životní prostředí. Nejlepším příkladem naplňování tohoto závazku jsou nové obaly na naše džusy a smoothie,“ říká Václav Koukolíček, mluvčí společnosti Tesco.

Na začátku letošního roku zveřejnilo Tesco plán, dle kterého budou do roku 2025 všechny produkty značky Tesco baleny v recyklovaných či znovupoužitelných obalech. Avšak ještě před tím, do roku 2020, hodlá společnost odstranit z obalů produktů vlastní značky všechny nerecyklovatelné materiály. Cílem je snížit množství obalů ve všech směrech svého působení. Kromě toho chce vybudovat koalice s maloobchodníky, dodavateli, obalovým průmyslem a průmyslem zpracování odpadů, aby se maximalizovalo využití, recyklace a opětovné použití plastových obalů.

Hvězda Zlatovlásky drsně zkritizovala Českou televizi. Nebýt starých pohádek, nemají co vysílat, tvrdí Štěpánek

Související články

Další články

Nejnovější kauzy