Třetí nejlépe placený youtuber z Česka: MenT Jan Macák si ročně přijde na 10 milionů
Jan Macák (23), lépe známý jako MenT, je podle magazínu Forbes třetím nejlépe placeným youtuberem z Česka. Pardubický rodák s ročním příjmem 10,5 milionů korun patří mezi mezi nejsledovanější influencery na tuzemské scéně. Na platformě YouTube má 1,4 milionu fanoušků, na Instagramu pak 823 tisíc. Macák se živí zejména natáčením hraní videoher jako například Grand Thef Auto, což mu přineslo největší slávu.
Jan Macák sdílel své první video na YouTube v roce 2009, když mu bylo pouhých dvanáct let. Dalo by se říci, že už jako teenager věděl, jakým směrem se chce ubírat. To ostatně dokládá i jeho studium na střední škole se zaměřením na public relations, marketig a média.
Svezl se na vlně
Co se týče jeho kanálu na YouTube, od roku 2009 ušel Macák alias MenT pořádný kus cesty. V začátcích se k natáčení videoher dostal přes titul Grand Theft Auto: San Andreas. Macák pravidelně dával videa na YouTube, což se ukázalo jako dobrý tah.
Sledující postupně rostli a další přibývali, když přešel k natáčení populární videohry Minecraft. Ta se od vzniku v roce 2011 stala fenoménem a snad každý hráč si ji alespoň vyzkoušel. Právě tuto vlnu Macák zachytil a šikovně se na ní svezl. Už v roce 2017 měl na svém YouTube kanále jeden milion odběratelů. Byl tak vůbec prvním Čechem, kterému se tohle povedlo.
Spolupracuje s Rolls Royce
Sláva na populární platformě pro sdílení videí Macákovi přihrála lukrativní smlouvy se společnostmi jako Facebook nebo Monster. Kromě platformy YouTube mu narůstali sledující i na Instagramu, kde mu dnes schází také jen kousek k tomu, aby pokořil hranici milionu fanoušků.
Macák ale nezůstal jen u hraní her. Věnuje se také automobilovému obsahu, pro který vytvořil kanál MENTSGARAGE. Na něm sdílí videa ze zahraničních výletů, driftování nebo testování vozů. Macák se navíc může pyšnit spoluprací s prestižní automobilkou Rolls Royce. Jsou to právě partnerství s obřími značkami, které youtuberovi produkují nejvíce peněz. Nemusí tak řešit například merch, a stejně si ročně přijde na deset a půl milionu korun.