Trendy
válka na Ukrajině StarDance 2024 Zrádci (reality hra) Bachelor Česko 2024

Třetina domácností se pouští do rekonstrukce domova i kvůli covidu

Třetina domácností se pouští do rekonstrukce domova i kvůli covidu
Zdroj: Pixabay
Předchozí Další

K rekonstrukci domácnosti se vloni nebo letos rozhodla více než pětina (22 %) dotazovaných z reprezentativního vzorku (1000 respondentů) české populace. Z toho téměř třetina (31 %) uvedla, že v rozhodnutí realizace rekonstrukce, opravy či dostavby sehrála roli omezení vyvo-laná pandemií covid-19. Vyplývá to z průzkumu, který pro společnost ABB realizovala agentura Ipsos.


Pro většinu domácností, které rekonstrukci realizovali či jí plánují (63 %), je hlavním cílem modernizace bydlení, druhým nejčastějším motivem (20 %) pak doplňková přístavba, jako například garáž, pergola či sauna.

Chytré technologie jsou při rekonstrukcích nejčastěji použité u osvětlení (39 %), dále využitím ovládání přes mobilní aplikace (30 %) a zapojením obnovitelných zdrojů energie (20 %).

„Potvrdilo se, že pro většinu domácností při rekonstrukci hraje klíčovou roli design. Zajímavým zjištěním je, že si lidé z hlediska designu nejvíce všímají materiálů, z jakých je prvek vyroben,“ komentoval Vladimír Janypka, ředitel ABB Elek-trotechnika, skutečnost, že pro 72 % respondentů je důležitý při výběru designového prvku materiál. Na druhém místě pak roli hraje tvar a barva (68 %) a teprve s odstupem následuje originalita (36 %).

Nejčastěji si lidé při rekonstrukci jako designový prvek vybírají podlahy (51 %), osvětlení (49 %) obklady a tapety (42 %), vypínače a zásuvky (38 %) a dveře či okna (36 %).

Jan Polák, Account Director z agentury Ipsos, k tomu řekl: „Výsledky potvrzují dlouhodobý vývoj - chytré technologie jsou jednoznačně trendem posledních let a potvrdil to i realizovaný výzkum. Lidé v domácnostech využívají prvky chytré do-mácnosti a do budoucna lze očekávat, že jejich popularita nadále poroste.“

Výzkum byl realizován na reprezentativním vzorku populace ČR ve věku 18 - 65 let, dotázáno bylo 1000 respondentů. Na dílčí otázky pak odpovídali ti, kteří loni provedli či letos plánují provést nějakou rekonstrukci domácnosti, tj. 22 % z celkového vzorku. Výzkum probíhal na přelomu března a dubna 2021 pomocí online panelu Populace.cz.


GLOSA: Naivní hanbaté krásky z Bacheloru. Denisa s Olgou touží po slávě, místo toho mají z ostudy kabát

Další články

Nejnovější kauzy