Válka televizí: Burešová a Zoo vítězí nad O mě se neboj s Arichtevou
Dosud bezkonkurenčně současný nejsledovanější seriál, Zoo v TV Prima, v němž v jedné z hlavních rolí září Eva Burešová, našel ve čtvrtek konečně zdatného konkurenta. Je jím novácké romantické dílo O mě se neboj, v němž zase divačky chválí Veroniku Arichtevu. Jak redakce eXtra.cz ale zjistila, Prima nakonec podle všeho stejně vydělává podstatně víc.
Zoo vs. O mě se neboj: Jak dopadá přímý souboj
Příběh ošetřovatelů a dalších zaměstnanců Zoo vtrhl na obrazovky TV Prima na jaře, aby nahradil tehdy končící populární Slunečnou. A sledovanost je dlouhodobě tak výborná, že si producenti stanice mohou mnout ruce.
Sledovanost neklesá pod milion diváků, často se drží spíš u hranice o dvě stě tisíc vyšší.
Nedávno na konkurenční televizní obrazovky ale vstoupil i svěží vítr v podobě želízka v ohni TV Nova, seriálu s názvem O mě se neboj. Jeho recenzi eXtra.cz si můžete přečíst zde.
Kdo vyhrává?
A ukazuje se, že je zdatným konkurentem, byť to čísla možná na první pohled nenaznačují. Ve čtvrtek 17. listopadu měl podle serveru Mediaguru.cz seriál Zoo v kategorii 15+ (tedy u sledujících starších patnácti let) celkem 1,19 milionu diváků, O mě se neboj jakoby „jen“ 636 tisíc diváků. Jenže inzerenty nejvíc zajímají diváci mezi lety 15-54 a zde už není rozdíl tak velký, 419 vs. 326 tisíc diváků.
Nesmíme zapomínat, že spousta fanynek seriálu O mě se neboj ho s předstihem sleduje na Voyo, které má v ČR a na Slovensku přes 400 tisíc domácností, takže celková sledovanost může být podstatně vyšší.
Nyní ve čtvrtek 24. listopadu byla čísla pro Novu ještě o něco příznivější: kategorie 15+ 1,074 milionu pro Zoo, 634 tisíc pro konkurenci, inzertně nejatraktivnější 15-54 pak 357 vs. 339 tisíc diváků. Tam už evidentně není žádný podstatný rozdíl.
Odborník: Prima vydělá víc
Jak se tohle projeví na příjmech obou televizí? Podle osloveného mediálního odborníka, který zná situaci v obou stanicích (z toho důvodu si nepřál být jmenován), na seriálu vydělá víc Prima.
„Cena za reklamní spoty se odvíjí od sledovanosti, ale co je hlavní, Prima umí podobné věci natočit za hubičku. Jeden díl Zoo nepřesahuje cenu dva miliony korun, na druhou stranu na nováckém O mě se neboj i divák laik okamžitě pozná, že je to produkčně někde úplně jinde. Můj odhad je, že natáčení je vyjde třikrát dráž, tedy do šesti milionů korun,“ tvrdí znalec prostředí.
Televize své výrobní náklady oficiálně nikdy nekomentují (kvůli obchodnímu tajemství), zdá se ale, že tentokrát možná platí, jakkoli dobře O mě se neboj působí na diváky, že za méně peněz je tentokrát paradoxně více muziky…