Tesco vyrazilo do boje s Rohlíkem, podle srovnání má o 13 procent nižší ceny
„Nenechte se opít…“. Tak se jmenuje nová kampaň, kterou připravilo Tesco. Po provedení srovnávacích nákupů 37 produktů ze spotřebního koše Českého statistického úřadu prokázalo úsporu až ve výši 13 %.
Kampaň je reakcí na nedávné tvrzení Rohlíku, že nákupy u něj jsou stejně výhodné jako u jiných supermarketů. Detail srovnávacích nákupů je dostupný na webové stránce vytvořené pro detailnější vysvětlení úspory při nakupování s Tesco Online na www.itesco.cz/srovnani.
Aby bylo srovnání opravdu přesné, bylo pro srovnávací nákupy, které byly s datem doručení zboží 17., 20. a 21. dubna, zvoleno 37 produktů, respektive základních potravin ze seznamu, s nimiž pracuje také Český statistický úřad pro sledování cenové hladiny. Jsou tak považovány za reprezentativní vzorek.
Nižší doručovací poplatek
Reprezentativní spotřební koš Českého statistického úřadu zahrnuje pečivo, trvanlivé potraviny, maso a uzeniny, ovoce a zeleninu, mléčné výrobky včetně mléka, vejce, olej, ale i sladkosti a nápoje.
Do srovnávacích nákupů byly zahrnuty pouze položky dostupné na obou konkurenčních e-shopech. Zohledněno bylo také přepočítání zboží na kila, doručovací poplatek, stejný den a adresa doručení.
Cílem kampaně je na základě ověřitelných dat nabídnout úspory při nakupování s Tesco Online. Důležité je podotknout, že Tesco Online nákupy zlevnily, a to v rámci hlavního města Prahy v průměru o 30 %, kdy doručovací poplatek začíná na 49 Kč.
Využít lze také za poplatek 19 Kč službu Klikni + Vyzvedni, kdy si zákazník nákup objedná online, ale vyzvedne si ho sám. Online objednaný nákup z Tesco může být doručen ve všech doručovacích oblastech v den objednání, rozmezí doručovacích slotů se zkrátilo na hodinu.
Redakci eXtra.cz získala i vyjádření mluvčí společnosti Rohlik.cz Lutfie Volfové. Podle té je kampaň Tesca tendenční a hodlají podniknout právní kroky.
“Rádi bychom se ohradili proti kampani Nenechte se opít společnosti Tesco, která tvrdí, že nákupy na Rohlik.cz jsou výrazně dražší. Není tomu tak a výsledná částka, kterou uvádí Tesco je pouze výsledkem tendenčního nákupu, protože pro svůj účel využili produkty, které byly aktuálně v akci. My jsme naopak minulý týden porovnávali zboží tak, aby podmínky byla stejné pro všechny a nákupní koš korespondoval s tím, co nakupuje typická česká rodina. Dle našeho názoru do takového nákupního koše nepatří celý kilogram sýru Eidam, který má Tesco aktuálně v akci a porovnává cenu s námi za celý kilogram sýra právě proto, aby celkový účet vycházel lépe a v jejích prospěch. Kampaň Tesca proto považujeme za neférovou a řešíme další kroky s našimi právníky,” zní celé vyjádření, které Volfová zaslala do naší redakce.