Trendy
válka na Ukrajině StarDance 2024 Zrádci (reality hra) Bachelor Česko 2024

Z výdělků tiktokerů se vám protočí panenky: Kdo si vydělává statisíce měsíčně?

Kolik si vydělávají influenceři TikTokem?
Zdroj: se souhlasem Anna Šulc / se souhlasem Adam Kajumi / koláž eXtra.cz
Předchozí Další
+ Dalších 7 fotografií
peníze

Mezi sociálními sítěmi není trendovější aplikace, než kterou je TikTok. Lídr v zábavě ve formě vertikálních videí se těší stále většímu nárůstu konzumentů stejně jako nových tvůrců. Právě začínajícím tvůrcům dává platforma mnohem větší podporu, než je tomu třeba u Instagramu, a z jejích tvůrců udělala doslova přes noc celebrity. Kolik si vydělají nejlepší čeští tiktokeři za měsíc a jaká videa jsou trendy? Na to nám odpověděl Petr Horálek, který je autorem dosud největší organické kampaně českého TikToku.

Právě díky TikToku se v Česku za poslední měsíce zrodila celá řada nových hvězd, které se těší značné popularitě. Mezi ta aktuálně nejznámější jména pohybující se na této platformě patří Adam Kajumi, Samuel Samake, Kristal Shine, Marek Datel Valášek, Anna Šulcová nebo Hana Gelnarová. Mnozí z nich se v minulosti objevili v reality show Like House nebo v soubojích influencerů pod pravidly MMA.

Prvním Čechem, který pokořil magickou hranici milionu sledujících, se však stal už v roce 2019 Ondy Mikula. TikTok je vedle zábavy také skvělým byznysovým nástrojem. Zdejšího prostředí si všímá stále více firem, které využívají úspěšných influencerů ke svým kampaním a oslovování zcela nového a specifického publika. K takovým kampaním se uchýlil třeba Warner Music, Okay Elektro nebo Trenýrkárna. Více než rok pak na platformě funguje také jednička mezi bojovými sporty, organizace Oktagon MMA.

Jak probíhá spolupráce s influencery?

Kampaně těmto a mnohým dalším firmám vede Petr Horálek, bývalý influencer a v současnosti majitel organizace WELOVEFUN, která sdružuje zhruba třicet influencerů.

"Firma nám nastíní svůj plán, my pak společně pracujeme na správném sdělení a výběru vhodných tvůrců, kteří obsah tou nejlepší cestou doručí cílové skupině," popisuje celý proces Horálek pro eXtra.cz. Jeho organizace je autorem dosud největší organické kampaně českého TikToku.

"Během dvou týdnů jsme pro Okay Elektro vyrobili sedm videí, jejichž celkový počet zhlédnutí přesáhl 2,7 milionu, získal přes 400 tisíc lajků a míra zapojení se blížila ke dvaceti procentům," říká. Firmy si podle něj stále více uvědomují, že TikTok už dávno není jen zábavnou aplikací pro děti, a ty společnosti, které do této bubliny vkročí jako první, získají do budoucna výrazný náskok před konkurencí.

"Algoritmus je skutečně velice specifický a pokořit ho není jednoduché. Protože se v tomto prostředí s naší organizací pohybujeme už delší dobu, můžeme s vysokou úspěšností odhadnout, jak bude reagovat na konkrétní videa. Mezi nejpopulárnější kategorie patří sexy věci typu tanečky, auta nebo zvířata."

Ti nejlepší čeští influenceři si přijdou na statisíce měsíčně

A jak atraktivní je toto prostředí pro tvůrce? "Velmi. Nejlepší čeští influenceři si vydělávají okolo dvou set tisíc korun měsíčně. TikTok ale skvěle podporuje právě začínající tvůrce. Od přidání prvního videa se lze v řádech měsíců dostat na padesát tisíc sledujících, následně mohou být výdělky pro takové tvůrce srovnatelné s příjmy z letních brigád," odhaluje Petr Horálek.

“TikTok je jedničkou, co se týče vertikálních videí. O trendovosti hovoří i fakt z posledních dvou let, kdy TikTok překonal ostatní aplikace v počtu nových stažení. S tím, co nového se chystá, to navíc bude stále atraktivnější prostředí pro firmy, tím pádem i pro influencery, které si firmy zvolí do svých kampaní. Podle mého názoru TikTok překoná Instagram, a to do tří let," uzavírá.

Hvězda Zlatovlásky drsně zkritizovala Českou televizi. Nebýt starých pohádek, nemají co vysílat, tvrdí Štěpánek

Související články

Další články

Nejnovější kauzy