Žádná nostalgie! Michal David propojuje generace
Pětadvacet let na českém trhu si PENNY připomíná ve velkém stylu. K oslavám čtvrtstoletí si totiž přizvalo zpěváka Michala Davida. Společně připravili kampaň, jež oslavuje „cenové hity“ prostřednictvím skutečných hudebních hitů.
Nonstop, To se oslaví, Pár přátel stačí mít, Nenapovídej, Céčka a další notoricky známé songy připomínají, že PENNY je tady s námi už dvacet pět let. Základem kampaně je jeden z největších hitů Michala Davida, který ovšem dostal pro tuto příležitost zcela nový text a ústřední píseň tak nese nový název Kompot.
Zapomenutý kompot
„V PENNY se snažíme dělat věci neotřele, originálně, a zároveň oslovovat co nejširší veřejnost. Už v loňském roce se doslova fenoménem stalo pravidelné kroužkování s paní Bohdalovou. Proto i komunikační kampaň k tak významné události, jakou je pětadvacáté výročí, jsme pojali tak, aby byla vtipná, měla virální potenciál a dokázala vyvolat zájem,“ popisuje Vít Vojtěch, vedoucí strategického marketingu PENNY.
Natáčelo se letos v únoru, a to ve skutečné prodejně v Horních Počernicích. Michal David se stal průvodcem cenových hitů, kdy se v roli pokladního snaží zachránit situaci, v níž si zákaznice až u pokladny vzpomene, že zapomněla koupit kompot. Díky zpěvákovi/pokladnímu se pak z běžné všednodenní scény stává show a do rytmu jeho slavného hitu se postupně zapojí celý obchod, včetně samotné zákaznice či prodavačů.
Dalších devět minipříběhů
Novinku Kompot doplňuje dalších devět hudebních minipříběhů, v nichž Michal David ztvárnil hned několik rolí: „Točilo se během dvou nocí vždy od sedmi večer do sedmi do rána, protože jsme potřebovali zavřenou prodejnu. Musím říct, že ta parta byla úžasná, i když nad ránem už to bylo náročné pro všechny. Nejsem herec, jsem muzikant, takže pro mě to byla nová zkušenost proměňovat se během pár minut ze zpěváka na ochranku nebo pejskaře. A myslím, že jako zákazníka s knírem, mě málokdo pozná… Každopádně, když jsem viděl finální verzi celého, tak trochu i muzikálového, ztvárnění, téhle reklamy, musím říct, že ten nápad je skvělý a jsem přesvědčen, že si tuhle písničku budou lidi zpívat tak, jako si zpívali originál,“ říká k natáčení Michal David.
Myšlenkou kampaně není vzpomínání na to, co bylo a topení se v nostalgii, ale propojení generací prostřednictvím osobnosti, která to dokáže. „Michal David je hitmaker, kterého znají staří i mladí. Jeho písničky jsou bez diskuse hity a zná je každý. Toto spojení se tedy přímo nabízelo. Jsme přesvědčeni o tom, že volba Michala Davida a celkové pojetí reklamy bylo správnou volbou. Připravili jsme kampaň postavenou na jeho největších hitech, a doufám, že se nám ji podařilo vtipně propojit s tím, co lidem nabízíme my: cenové hity,“ dodává Vít Vojtěch.
PENNY vstoupilo na český trh v roce 1997, kdy otevřelo svoji první prodejnu v Plzni na ulici Gerská. Dnes jsou po celém Česku prodejen čtyři stovky a PENNY je největším řetězcem u nás. „Miluji českou hudbu a české interprety. To, že se nám podařilo oslovit Michala Davida, který je českým hitmakerem, když napsal desítky písniček, které zná doslova každý, je pro nás skvělá věc. Je to osobnost, která dokázala a dokáže propojovat generace. Věřím, že se nám podaří lidi pobavit i rozesmát,“ říká Jens Krieger, generální ředitel PENNY.