Zákazníci nadávají Netflixu: Vraťte nám kvalitní obraz! Koronavirus ale zasáhl i YouTube a HBO
Zhoršení obrazu
Netflix má na triku více než dvanáct procent celosvětového provozu internetu, v době koronavirové však začali Evropané na home office (práce z domova) užívat internet tak, že už hrozilo, že se ten evropský pomalu přetíží. Proto Evropská unie Američany požádala o snížení kvality videa evropským předplatitelům, což Netflix hned udělal.
„Netflix se rozhodl začít na třicet dní trochu redukovat toky dat na našich streamech v Evropě. Provoz snížíme o 25 procent při zachování dobré kvality služby našim zákazníkům,“ uvedla firma.
Vraťte peníze!
I přes sliby, že většina zákazníků změnu ani nezaregistruje, už se objevily případy lidí, u nichž seriály Netflixu vypadají jako z videokazety v 80. letech.
Krok Netflixu proto naštval i řadu Čechů a bez ohledu na vážnost situace vyhrožují odchodem, pokud jim firma okamžitě nedá nějaké kompenzace. „Mě žádné kroky EU ani koronavirus nezajímají, platím si službu a mám ji dostat. Kolik mi vrátí peněz?“ zlobí se například František. Firma se ke kompenzacím zatím nepřihlásila.
VŠE O KORONAVIRU V ČR ČTĚTE ZDE
Horší YouTube
K snížení nároku na sítě se přidal se i Google se svým YouTube, který chce také zmenšit počet dat, jež „protékají internetem“, zároveň ale odmítá jít tak daleko, aby naštval své uživatele.
HBO bez češtiny
HBO, které je často kritizováno za to, že ve své službě HBO GO používá i bez pandemie nízký datový tok (obraz pak může mít spoustu vad), takže by po snížení kvality mohl být pro některé už nesledovatelný, se zatím odhodlal jen k uzavření českých dabingových studií. Nechce ohrožovat herce ani zaměstnance studií, prozatím na čtrnáct dní si tak diváci budou muset u novinek vystačit s českými titulky. Ani partneři Netflixu nyní nedabují jeho filmy a seriály.