Zdeněk Troška? Vnímám ho jako českého Tarantina, říká producent Babovřesků
Když se Kubík poprvé setkal s Troškou, padli si do oka. A financování prvního dílu bylo na světě. "Pan režisér Troška je velmi charismatický člověk, kterého mají Češi rádi. Troufnu si říct, že většina... Umí dělat komedie, a to mu jde tady nejlépe, je to svým způsobem génius, velký filmový vizionář, takže když jsme se bavili o financování projektu, u mě měl zelenou," řekl eXtra.cz Zdeněk Kubík, který do producentské společnosti No Goup investoval několik desítek milionů korun a stál za prvním úspěchem Babovřesků.
Na Babovřeskách 2 se pak podílel už jen koproducentsky. "Na prvním dílu jsme vydělali slušné peníze. Šlo o desítky milionů. Hned v roce 2014 se odvysílal druhý díl, který po stránce výdělku rovněž nebyl marný. A Zdeněk Troška opět ukázal, že jeho filmy lidi lákají. Osobně si myslím, že je to takový český Quentin Tarantino ve smyslu, že na jeho filmy lidé netrpělivě čekají a když vidí výsledek, žasnou. A žasnou z důvodu, jak velkou myšlenku dokáže dostat na filmové plátno a oslovit lidi napříč celým spektrem inteligence," pokračoval Kubík.
"Se Zdeňkem jsme řešili lokace, herce a mnoho dalších věcí, které se v prvním i druhém díle Babovřesků objevují. A hodnějšího člověka než je Zdeněk Troška, který umí naslouchat, říct vlídný a kvalitní názor, dnes už nepotkáte. Musím to zopakovat, je to génius," vysekl poklonu slavnému režisérovi Kubík, kterého lidé znají nejen jako producenta, ale i jako fenomenálního podnikatele, doménového spekulanta, jehož život se stal předlohou k filmu Czech Made Man.
"Babovřesky jsou už dnes legendou a oslovují i mladou generaci. Stejně tak jako Slunce seno si zapsala někdejší generace. A Troška byl u obojího," dodal pochvalně Kubík směrem k Troškovi s tím, že jejich spolupráce pokračuje. Kubík se totiž producentsky podílí na snímku Zakleté pírko, který diváci uvidí v kinech v lednu 2020.
Co jste možná o Babovřeskách 2 nevěděli:
Televizní premiéru sledovalo 31. srpna 2015 na TV Nova 1,346 mil. diváků.*
Po měsíci od uvedení do kin film vidělo necelých 200 000 diváků, což je pokles oproti prvnímu dílu, který za stejné období vidělo 460 tisíc diváků.*