Zkažená dovolená v Chorvatsku: České turisty opakovaně odmítli ubytovat
Někteří čeští turisté popsali nepříjemné zážitky, které je čekaly s ubytováním v Chorvatsku. Přestože měli vše zaplacené dopředu, nevpustili je do ubytovacího zařízení, a namísto pohody u moře tak museli řešit, kde budou spát.
Česká turistka Ivana Š. popsala serveru tn.cz, co ji po příjezdu do chorvatského letoviska potkalo. Po dlouhé cestě ji totiž odmítli ubytovat, přestože pobyt byl dopředu zaplacený. S podobnou situací se přitom nesetkala sama. Další podobné incidenty zmiňují i chorvatská média.
"V úterý jsme dorazili na objednaný a zaplacený pobyt v Ražanaci v Chorvatsku. Autem jsme ujeli tisíc kilometrů. Platili jsme benzin, dálniční známky i mýta. Cestovali jsme 12 hodin, po příjezdu večer na místo nás ale na adrese nepřijali," popsala nepříjemnou situaci Ivana Š.
Ivaně na místě řekli, že ubytovací zařízení má nové majitele, a ti už prý s portálem booking.com nespolupracují. Za nastalou situaci tak prý mohl ubytovací server a nikoli majitelé ubytování."Takže jsme zůstali večer bez přístřeší, bez peněz. Nikomu bych tuhle zkušenost nepřála, volali jsme policii, ale ta nás odkázala na booking. Večer tam ale není možnost s někým něco řešit. Vše je v angličtině a na telefonu pouze automat. Vše máte řešit mailem, ale my byli v situaci, kdy jsme mailovat nemohli," dokreslila otřesný zážitek Ivana.
"V tomto případě jsme se zákaznici omluvili, vrátili jsme jí peníze v plné výši, kryjeme dodatečné náklady a za způsobené nepříjemnosti jsme nabídli i gesto dobré vůle," uvedlo tiskové oddělení booking.com pro server tn.cz.
Stejný problém řešili i další čeští turisté. Například Aleš M. si ve facebookové skupině věnované ubytování stěžoval, že spolu se zarezervovaným ubytováním přišel i o zálohu a musel na poslední chvíli shánět přespání pro sebe i tři děti.
Problémům s rezervovaným ubytováním se věnoval i chorvatský portál Dnevnik, podle kterého se možným podvodům v oblasti Splitu a Šibeniku věnuje tamní policie. Dnevnik za tím vidí snahu některých majitelů pronajmout pokoje za vyšší cenu, než jakou mají už rezervovaní klienti, kvůli vyšší letošní poptávce. Někteří majitelé tak prý letos zkouší různé "čachry".