Babišovi Prchal zřejmě nechybí: Příspěvkem z metra se dočkal potlesku od příznivců
Bývalému premiérovi a šéfovi hnutí ANO Andreji Babišovi (68) se na sociálních sítích daří. Jeho plán stát se influencerem se vším všudy nezkrachoval ani po velkém odchodu nejvýraznějších tváří jeho marketingového týmu. Jeho nedávný příspěvek na Instagramu o cestování pražskou hromadnou dopravou opět vzbudil živou diskuzi.
Andrej Babiš přitom zopakoval chybu, kterou učinil už v srpnu 2021 po zdražení MHD v Praze – koupil si lístek. A to i přesto, že senioři nad 65 let mají veřejnou dopravu v hlavním městě zdarma. Nyní se pro změnu pochlubil, že cestou ze stanice metra Opatov do malostranské kanceláře v Poslanecké sněmovně ušetřil oproti jízdě autem celých 17 minut. Rovněž se nezapomněl vyfotit, jak se ve vagonu podzemky drží tyče.
„Veřejná doprava je v Praze pro seniory a děti zdarma, takže pan Babiš mohl ušetřit kromě času i 40 Kč. Nebo si koupit roční kupon a jezdit podle libosti za 10 Kč denně. Ale jinak je super, že si vyzkoušel druhou nejlepší dopravu na světě a zalíbila se mu!“ vyjádřil se na Twitteru k Babišově cestě bývalý primátor metropole a současný náměstek pro dopravu, Zdeněk Hřib (Piráti).
Veřejná doprava je v Praze pro seniory a děti zdarma, takže pan Babiš mohl ušetřit kromě času i 40 Kč. Nebo si koupit roční kupon a jezdit podle libosti za 10 Kč denně. Ale jinak je super, že si vyzkoušel druhou nejlepší dopravu na světě a zalíbila se mu! 🙂 pic.twitter.com/LvxHoEiAHJ
— Zdeněk Hřib (@ZdenekHrib) April 19, 2023
Jde to i bez „Máry“
I přesto, že současný tým udělal stejnou chybu jako Babišova stará marketingová parta v čele s Markem Prchalem (48) předloni, ve vzduchu zůstává viset otázka, zda nejde o záměr. I díky zbytečnému lístku v ruce vyvolal expremiér vlnu reakcí. Pouhé tři hodiny po zveřejnění měl jeho příspěvek z metra na Instagramu téměř tři a půl tisíce lajků. Někteří ale nad jeho výstupem mávají rukou. „(On) ukazuje, že patří mezi (s)prostý lid. Nic víc v tom není. Jen řitní alpinismus,“ míní twitterová uživatelka Madla.
„Tak metro mě moc baví, je tady mraky lidí, nikdo mi nenadává, ani na mě neplive, zatím. Super. Asi tím budu jezdit do Sněmovny každý den,“ říká v příspěvku Babiš, zatímco čeká na metro.
Šéf ANO v poslední době sklízí úspěch i na TikToku, kde má už bezmála 58 tisíc sledujících. Kromě politických témat se zde ale prezentuje i jako regulérní influencer. V jednom z posledních videí se například nechal natočit v elegantním modrém obleku a položil otázku, jak se v něm fanouškům líbí.
„Největší boss ve střední Evropě,“ zní jeden z komentářů. Nebo další: „Wau. Takovou změnu jsem nečekala. Výborně.“ A padají i termíny jako „švihák lázeňský“ nebo „náš příští premiér“. S Babišovým dosahem na sociálních sítích se v tuzemské politice zkrátka nemůže nikdo měřit.
Hnutí ANO se ale daří i na politickém poli – podle posledního průzkumu agentury Median by nyní hnutí bývalého premiéra ve volbách do Poslanecké sněmovny zvítězilo se ziskem 34,5 procenta a s obrovským náskokem 19 procent na druhou ODS, jak informovala ČTK. Šetření Kantaru, které vyšlo v neděli, ANO přisoudilo 29,5 procent, zatímco vládní koalici Spolu (ODS, TOP 09 a KDU-ČSL) pouhých 27,5 procent.