Trendy
válka na Ukrajině StarDance 2024 Zrádci (reality hra) Bachelor Česko 2024

Bankou roku je Komerční banka, mezi pojišťovnami obhájila prvenství Kooperativa

Bankou roku je Komerční banka, mezi pojišťovnami obhájila prvenství Kooperativa
Zdroj: profimedia.cz
banka

Hlavní kategorii 21. ročníku Mastercard Banka roku ovládla Komerční banka, ocenění Pojišťovna roku vyhrála Kooperativa. Bankéře roku obhájil generální ředitel a předseda představenstva České spořitelny Tomáš Salomon, Pojišťovákem roku se stal Martin Žáček, generální ředitel finanční skupiny UNIQA v ČR a SROV.

Mezi bankami se na stupně vítězů dostala ještě druhá Moneta a třetí Česká spořitelna. Mezi pojišťovnami braly stříbro a bronz pojišťovna Direct a ČSOB Pojišťovna. V kategorii Hypotéka roku porotu složenou z ekonomických a podnikatelských odborníků nejvíce oslovila Moneta.

Podle člena odborné poroty Jana Lenera z Broker’s Consulting byl souboj mezi pojišťovnami i bankami u poroty vyrovnaný. „Finanční instituce pracují na digitalizaci a zlepšení zákaznického zážitku, například v oblasti rychlosti vyřízení požadavků klientů či zprostředkovatelů. Právě tyto aspekty hrály v hlasování silnou roli,“ uvedl Lener, podle kterého zaujal i produkt pojištění dlouhodobé péče či rozsah, jakým se snahy bank a pojišťoven v oblasti ESG promítly přímo do jejich produktů.

Komerční banka zářila

Komerční banka vyhrála kromě hlavní kategorie i Korporátní banku roku a Banku bez bariér. Kategorii Zodpovědná banka roku vyhrála Moneta, zatímco AirBank se stala vítězem kategorie Banka zákazníků, kterou podle vlastní metodiky vyhodnocuje analytická společnost KPMG.

Jedním z hlavních faktorů, na které se experti při hodnocení zaměřili, byly inovace a nové, progresivní postupy. „České banky se v minulém roce zaměřily na implementaci mnoha zajímavých inovací, mnoho z nich se často odehrává na pozadí, a přitom hrají zásadní význam v bezpečnosti. Hodnotili jsme ale i inovativní přístupy, které mají přímý a viditelný vliv na komfort klientů. Dlouhodobým trendem je celkový důraz na jednoduchou digitalizaci služeb v oblasti servisu klientů a proaktivně se řeší i společenský dopad a udržitelnost. Mix všech těchto hlavních kritérií porota zohlednila při výběru vítězů, zaměřili jsme se na efektivitu, rychlost a skutečný dopad pro klienta,“ zhodnotil generální ředitel společnosti Mastercard pro Českou republiku a Slovensko Michal Čarný.

UNIQA jako zodpovědná pojišťovna

Mezi pojišťovnami se Zodpovědnou pojišťovnou roku stala UNIQA a Pojišťovnou bez bariér Kooperativa. Pojišťovnou zákazníků je dle metodiky KPMG Nunwood ČSOB Pojišťovna.

„Jedním ze zásadních témat diskusí ohledně konkurence mezi finančními domy vždy je, jakým způsobem jsou banky i pojišťovny schopny flexibilně reagovat na dynamicky se měnící prostředí, ať už je či není ovlivněno covidem, válečným konfliktem, novými bezpečnostními riziky, postupující a nutnou digitalizací, a to vždy s ohledem na přístup ke spotřebitelům, střadatelům i businessu, respektive firemním klientům, a pracovat na vlastních vylepšeních a rozvoji,“ uvedl člen poroty a partner investiční skupiny Natland David Manych

Příští roky budou mít komplikaci

Zakladatel a organizátor soutěže Petr Stuchlík navíc upozornil, že následující roky bankovnictví zřejmě poznamená plánované zavedení tzv. windfall tax, tedy mimořádné daně z nadměrných zisků. „Příští roky budou bohužel zatíženy spory kolem daně z nadměrných zisků, pokud tedy bude arbitrárně určena jen pro šest bank. V právním státě je takové řešení neudržitelné a potáhne se s námi jako Diag Human roku 2022,“ uvedl Stuchlík.

Vítězové dvou kategorií – Banka zákazníků a Pojišťovna zákazníků – byli vybráni na základě více než 5 000 zákaznických výpovědí, které každoročně vyhodnocuje KPMG Česká republika. „Těší nás, že se řízení zákaznické zkušenosti v Česku každoročně zlepšuje. České finanční instituce na tom mají zásluhu, protože patřily a patří v této oblasti mezi průkopníky,“ vysvětluje Lukáš Cingr, který v KPMG vede tým Customer & Digital.

Související články

Další články

Nejnovější kauzy