Trendy
válka na Ukrajině Bachelor Česko 2024 Survivor 2025 Ples jako Brno

Bez nás by Barrandovský most spadl, tvrdí Hřib. Cyklopruhy jsou prý z dob Krnáčové

+ Dalších 6 fotografií

Náměstek pro dopravu Zdeněk Hřib (Piráti) je často terčem kritiky za to, jak v Praze vypadá doprava. Podle něj je ale kritika neoprávněná, protože se naopak snaží něco dělat. V pořadu eXtra Host například tvrdil, že před ním se v hlavním městě nerekonstruovalo a Barrandovskému mostu dokonce hrozilo zřícení. A jak je to s cyklopruhy?

Doprava v hlavním městě je v poslední době horké téma. Mnozí si stěžují na počet uzavírek, kolony a rozkopané silnice. Pražský náměstek pro dopravu Zdeněk Hřib však situaci vidí jinak.

"Daří se nám zvyšovat investice do MHD. Daří se nám rozvíjet cyklistiku... Já jsem byl v minulosti často obviňován, že jsem zavedl cyklopruhy na pražských silnících a že nejsou koordinované opravy. To je zajímavý příběh, protože ten základní problém byl v tom, že historicky se tu neinvestovalo do oprav a kvůli tomu padaly mosty," uvedl v pořadu eXtra Host a doplnil, že během vlády hnutí ANO se například zřítila Trojská lávka.

Zdeněk Hřib: Opravy sympatie nepřinesou

Podle něj se dříve do oprav neinvestovalo, hlavně kvůli tomu, že tyto kroky moc sympatií u lidí nepřinášejí. "Ještě nikdy nikdo nevymyslel, jak opravovat silnice bez uzavírky, až to někdo vymyslí, tak dostane Nobelovu cenu," pokračoval šéf Pirátů.

Doporučené video: Celý rozhovor se Zdeňkem Hřibem.

Navíc uvedl, že politici nebyli motivovaní se o hlavní město starat. "My jsme do toho šli jinak, měli jsme odvahu ty věci začít dělat. Třeba Barrandovský most, když my jsme ho začali opravovat, tak měl být už deset let opravený. Tam bylo velké riziko, že to mohlo spadnout, tak jako spadl most v Janově (Pád mostu v italském Janově v roce 2018 měl za následek 43 mrtvých, pozn. red.). Protože byl ze stejných materiálů," uvedl Hřib.

Když se pustil do oprav, začala podle Hřiba narůstat kritika. "Najednou byl velký šok, protože před námi to nikdo nedělal, tak začali být všichni překvapení, že v Praze se to město nějak rozvíjí, a s tím se pojí i ty uzavírky," tvrdí náměstek.

Jak je to s cyklopruhy

Hřib se vyjádřil také k často skloňovaným cyklopruhům, které v Praze začaly vznikat. Podle něj za to může starší vyhláška ještě z dob jeho předchůdců.

"Začala fungovat stará usnesení ještě z dob Pavla Béma, které byly potvrzeny za Adriany Krnáčové, že vždycky, když děláte rekonstrukci silnice, tak tam musíte přidat cykylopruh. To vyplývá z technických norem a historických usnesení. Jediné, co se změnilo, je, že se začalo hodně rekonstruovat," řekl Hřib.

"Najednou se na nás snesl lidový hněv, že se něco děje, ale to město nejde rozvíjet bez toho stavebního ruchu. Bez toho to nefunguje. Já jsem přesvědčen, že i teď motoristé ocení, že Barranďák je opravený o rok dřív a že nehrozí, že s ním někdo spadne do Vltavy," dodal Hřib.

Související články

Další články

Nejnovější kauzy