Brašnářství má z ostudy kabát: Na jejich lživou reklamu nadává Jan Hrušínský a mnoho dalších
Velkou ostudou skončilo pro firmu Brašnářství Tlustý a spol. oznámení jejího majitele, že je před krachem. Lidem se po emotivním vzkazu Ivana Petrůva společnosti zželelo a začali jejich výrobky hojně nakupovat. Jenže záhy se zjistilo, že všechno je jinak. Se svou nemilou zkušeností se svěřil i herec Jan Hrušínský. "Reklamu mají super. Ale bohužel vylhanou. Jak od Babiše. Doporučuji: Vyhněte se jim obloukem!" napsal na sociální síti.
To, co začalo původně jako výzva k záchraně tradiční firmy, skončilo pro firmu Brašnářství Tlustý a spol. dosti negativně. Majitel společnosti vyrábějící kožené výrobky nejprve napsal na Facebook vzkaz svým zákazníkům.
"Tohle se nepíše lehce. Visí nad námi krach. Reálný, opravdový krach. Po jedenácti letech dřiny. Bez prodeje není výroby. I když makáme ze všech sil, dáváme lidem nejlepší, co dovedeme, nedokážeme ufinancovat provoz. Je to kritické. Máme nyní pár dnů, než na nás dopadne Damoklův meč. Obstavení účtů. Insolvence. Konec," uvedl Ivan Petrův.
Tato prosba spustila doslova lavinu objednávek, a firmě dokonce spadl e-shop. K výzvám na podporu firmy se připojily i známé osobnosti, jako je novinář Jindřich Šídlo nebo jeho kolega Martin Veselovský.
Jindřich Šídlo: Po tomhle už nikomu pomáhat nebudu
Jenže vzápětí se ukázalo, že všechno je jinak a firma ve skutečnosti nekrachuje. To následně přiznal i Petrův. "Nikdo nekrachuje, jen potřebujeme práci. Jinak ten krach přijde," napsal na Facebooku.
To pořádně rozezlilo ty, kteří v dobré víře u firmy nakoupili zboží. "Příběh Brašnářství Tlustý a spol. mě přesvědčil, že jestli budu ještě někdy požádán, abych někomu pomohl, tak se vám na to po zvážení všech okolností vy*eru," napsal na Facebook rozezlený Šídlo.
"Takže jsem ko*ot. Brašnářství Tlustý nekrachuje, jen jsme jim skočili na špek. I já," uvedl Veselovský.
Majitel firmy: Šlo o emotivní výzvu, nebyla to kampaň
Sám Petrův se brání tím, že šlo pouze o emotivní výzvu v těžkém období. „Je to taková typická česká mentalita: soused má kozu, tak ať mu chcípne. Musím se proti tomu důrazně ohradit, tohle žádná marketingová akce nebyla. To bych byl šílenec, my tu dáváme všanc naši reputaci,“ řekl pro Hrot24.
"Pracujeme 11 let na budování své pověsti. Desítky tisíc lidí od nás mají roky naše výrobky. Nejsme bankrotáři, ani podvodníci, ani to nebyla žádná kampaň. Byla to vážně míněná a hluboce pravdivá prosba," snažil se pak situaci zachránit i na sociálních sítích.
Jan Hrušínský: Mají reklamu jak od Babiše
Aby toho nebylo málo, se svou zkušeností s firmou se podělil i herec Jan Hrušínský.
"Brašnářství Tlustý a spol. je pro mě díky osobní zkušenosti synonymum neserióznosti a neúcty k zákazníkovi. Naletěl jsem panu Petrůvovi v r. 2023 na lživou reklamu. Dávno před jeho podvodem s vylhaným krachem. Po objednávce bot a uhrazení plné ceny předem se mi tři měsíce nikdo neozval," podělil se se svou zkušeností na Facebooku.
"Když jsem tam volal sám, nevěděli, o jakou zakázku jde. Přeskočím vše další a hodnocení zkrátím. Boty mi nakonec dali jiné - nedá se v nich chodit. Reklamu mají super. Ale bohužel vylhanou. Jak od Babiše. Doporučuji: Vyhněte se jim obloukem!" dodal slavný herec.Redakce eXtra.cz se snažila Brašnářství Tlustý a spol. několika cestami kontaktovat, ale do vydání textu odpověď nepřišla.