Chlebíček za dvacet tisíc, podpis na obytňáku za pět milionů. Danuše Nerudová láká sponzory na dárky
Prezidentská kandidátka Danuše Nerudová zvolila neotřelý způsob, jak získat další finanční prostředky na svou volební kampaň. Zatímco ostatní kandidáti sázejí na dary od podporovatelů a transparentní účty, Nerudová spustila takzvanou crowdfundingovou kampaň na serveru Donio, kde její podporovatelé získávají za sponzorské dary různé odměny. Kandidátka spuštění kampaně komentuje tím, že se neopírá o zdroje z holdingů ani politických stran.
Účastníci prezidentských voleb mohou dát do své kampaně 40 milionů korun před prvním kolem, v případě postupu do kola druhého se jim limit zvýší o dalších deset milionů. Nerudová dosud na účtu od příznivců sesbírala přes 23 milionů korun a utratila asi polovinu.
Platila třeba za reklamní předměty, koordinaci sběru podpisů nebo za pronájem prostor či správu sociálních sítí, píše ČTK. V pátek její mluvčí Filip Vích informoval, že Nerudová na platformě Donio spustila dárcovskou kampaň. Snaží se jejím prostřednictvím vybrat milion korun. V době psaní tohoto článku měla na účtě přes 700 tisíc korun.
Setkání s kandidátkou
Na rozdíl od ostatních kandidátů, kteří očekávají, že je jejich příznivci podpoří prostě proto, že je chtějí vidět na Pražském hradě, Danuše Nerudová své donátory nenechá odejít s prázdnou. S některými z těch, kteří přispěli dostatečně velkou částkou, se dokonce i setká. Třeba za dvacetitisícový dar nabízí na webu donio.cz vstupenku do volebního štábu.
Nerudová chce změnit Ústavu a prezidentské pravomoci: Pomůže to v boji s inflací, hájí se kandidátka
"Dostanete od nás místo ve štábu při volebním víkendu a chlebíček s osobním věnováním! Vyhlašování výsledků tak můžete prožít přímo s námi," píše se v podrobnostech k dárku. Jako nejdražší dárek výměnou za nejvyšší příspěvek slibuje Nerudová podpis dárce na svém předvolebním karavanu. "Obytňák Danuše. Polepíme a vyjedeme. A vy se na něj budete moci podepsat," stojí na webu kampaně.