GLOSA: Ekoložka za Piráty prosazuje zelenou magistrálu. Kudy budou lidé jezdit, už neřeší
V pražské politice to opět vře. Poměrně ostré reakce na sociálních sítích vzbudila zastupitelka hlavního města za Piráty, která ostře vystoupila proti existenci magistrály, tedy jedné z nejdůležitějších komunikací hlavního města. Podle Evy Tylové představují řidiči aut, kteří jezdí do centra, šikanu Pražanů. Někteří komentující na sociálních sítích naopak považují za šikanu vyjadřování Evy Tylové.
"Já jsem řidič, ale rozhodně bych autem do centra nejela. Naopak považuji to za zbytečnou šikanu a obtěžování těch lidí, kteří bydlí uvnitř. Takže ty lidi na té magistrále by tam z mého pohledu neměli být," sdělila ve studiu ČT ekoložka a komunální politička Eva Tylová z Pirátské strany. "Tam by měla být ta humanizace té magistrály, ta magistrála by měla být krásný bulvár, a kdybyste chtěl jet na hlavní nádraží, tak tam můžete jet vlakem, můžete tam jet tramvají, můžete tam jet metrem," ukazuje svůj náhled na pražské dopravní problémy ekoložka.
Magistrála by měla projít humanizací. Do centra jde jezdit i vlakem, tramvají nebo metrem, říká ekoložka za Piráty Eva Tylová.
— Piráti Praha (@piratipraha) April 11, 2023
Diskutujme! 👍 pic.twitter.com/L3rJHNcork
V redakci eXtra.cz jsme vám například ukázali cyklostezku na Smetanově nábřeží. I po jejím dokončení se počet cyklistů, kteří ji denně využijí, dá spočítat na prstech obou rukou. Jde o absolutně nekoncepční řešení, podobné jako to, které navrhuje Eva Tylová.
Potřebujete s rodinou na vlak? Jistě, sbalte kufry, děti, nasoukejte se do metra a jeďte na hlavák, Eva Tylová totiž nepatří k těm, kteří by rádi jezdili do centra města. Proto to budeme dělat všichni. Pokud si Piráti skutečně myslí, že lidé po magistrále jezdí z vlastního potěšení, asi by se měla několika řidičů na magistrále zeptat na skutečné důvody, proč jedou do centra vozem. Z plezíru to totiž drtivá většina lidí nedělá.
Tvrdá kritika
Eva Tylová si za to vyslechla vcelku drsnou kritiku i v twitterových komentářích pod příspěvkem své vlastní strany. "Není to zbytečně málo radikální? Nebylo by lepší zakázat auta a ještě pro jistotu okolní domy srovnat se zemí? Protože když tam ti lidé zůstanou a koupí si třeba novou postel, přivezou si ji domů metrem," píše jeden z komentujících. "Paní to myslí dobře, ale její představy řešení jsou úplně mimo realitu," myslí si další.
V situaci, kdy není dostaven obchvat Prahy a Piráti dlouhodobě prosazují uzavření nábřeží pro auta, je uzavření magistrály pro auta pro většinu Pražanů naprosto nepřípustné. Těm tak zbývá jen pevně doufat v to, že fantazie ekoložky z Pirátů zůstanou nenaplněné.