Trendy
válka na Ukrajině StarDance 2024 Zrádci (reality hra) Bachelor Česko 2024

GLOSA Opozice jede kampaň nonstop: Okamura cílí na hospodyňky a Babiš křepčí na One Direction

GLOSA  Andrej Babiš křepčí na One Direction, zatímco Tomio Okamura cílí na hospodyňky
Zdroj: Profimedia/Koláž eXtra.cz
Předchozí Další
+ Další fotografie
muži činu

Ačkoliv by se z výroků opozičních politiků mohlo zdát, že jejich denní program sestává pouze ze vzdorování vládě Petra Fialy, i oni cílí na více skupin. Zvláště fanoušci na Instagramu jsou zvyklí na jiný obsah, než neustálé tepání kroků vlády, a opoziční politici se jim snaží vyhovět s osobitostí sobě vlastní. Zatímco Tomio Okamura sází na hospodyňky a vaří kukuřičnou polévku, Andrej Babiš se rozhodl podmanit si hudební fanoušky a fanynky.

Je to jako dva rozdílné světy. Když se podíváte na twitterový účet Andreje Babiše, najdete tu témata, která zajímají skupinu lidí, která se v politice alespoň základně orientuje. Babiš a jeho věrní si berou na paškál jednotlivé vládní kroky, komentují výroky premiéra Petra Fialy a ministrů a samozřejmě kritizují - to vše jsou věci, na které jsme na politických profilech zvyklí. Podobně je na tom profil Tomia Okamury. Ten se vyjadřuje hlavně na video, nové příspěvky se tu objevují i několikrát denně. Prostě standardní opozice.

Na Instagram politika nepatří

Babiš i Okamura ale už zjistili, že mnoho voličů ze své cílové skupiny nalákají i jiným než politickým obsahem. Využívají k tomu hlavně sítě, kde vážnost tématu či dlouhý text nejsou žádoucí. Řeč je hlavně o Instagramu a Tik Toku. Když se podíváte na profily politiků na Instagramu, obsah, který tu najdete, je od Twitteru diametrálně odlišný.

Babiš cvičí na One Direction

Když cvičím, jedině na One Direction A co vy? Co posloucháte u cvičení?“ ptá se vůdce nejsilnějšího opozičního hnutí svých instagramových fanoušků, zatímco křepčí na běžícím páse a za zvuku chlapců z One Direction zvedá ruce nad hlavu. Jakkoliv to znalci politických poměrů může přijít bizarní, lidé jako Babiš už dávno zjistili, že na určitou skupinu voličů tohle prostě funguje.

Kukuřičná podle Okamury

Zjistil to i Okamura. Ten se svým „zábavným“ obsahem na Instagramu zase míří na širokou skupinu svých podporovatelek - hospodyněk a rozhodl se, že uvaří polévku, se kterou se už kdysi blýskl v televizním pořadu. „Mnozí si jistě vzpomenou, jak jsem před deseti lety vařil v České televizi s Jiřinou Bohdalovou svůj vlastní recept na kukuřičnou polévku. Pojďte si ho připomenout,“ vyzývá s úsměvem Okamura, navíc s mnohem méně naléhavým hlasem než obvykle. Jiná sociální síť si prostě žádá jiný přístup.

Je to pouze horkým létem, nebo politici konečně zjistili, že politika příliš lidí nezajímá? Ani jedno a vlastně možná obojí. Když dříve byli všichni na Facebooku, mísily se tam různé typy obsahu pro různé zájmové skupiny. Nyní má skoro každá z nich svou vlastní sociální síť. A ačkoliv politici někdy mohou způsobit zkostnatěle, zvláště ti opoziční si umění oslovení takových skupin poměrně rychle osvojují.

Související články

Další články

Nejnovější kauzy