GLOSA: Hřib znovu pod palbou kritiky. Praha se mění v dopravní peklo, on řeší přemalování tramvají
GLOSA: Zatímco Praha bojuje s problémy na silnicích, Zdeněk Hřib má mnohem důležitější práci. Ubíráním pruhů na tramvajích podle svých slov zklidňuje jejich vzhled a o podobných krocích obšírně informuje svoje sledující na sociálních sítích. Ti kritizovali hlavně to, že se neřeší mnohem palčivější problémy hlavního města.
"Vylepšili jsme nátěr pro nové tramvaje Škoda ForCity Plus Praha 52T," chlubí se radní pro dopravu Zdeněk Hřib na sociální síti X. "Zastávám názor, že design musí být pěkný, ale i praktický. Proto jsme například změnili skladbu pruhů na vozidle tak, aby červená vždy označovala prostor vstupních dveří. Cestujícím to totiž pomáhá zorientovat se při nastupování," seznamuje obšírně Hřib své sledující se změnami. Celkový počet pruhů na tramvaji se podle něj snížil proto, aby působila "klidnějším dojmem a byla na pohled elegantnější", jak píše náměstek pro dopravu.
Vylepšili jsme nátěr pro nové tramvaje Škoda ForCity Plus Praha 52T! Jak se vám líbí? ☺️
— Zdeněk Hřib (@ZdenekHrib) April 9, 2024
Zastávám názor, že design musí být pěkný, ale i praktický. Proto jsme například změnili skladbu pruhů na vozidle tak, aby červená vždy označovala prostor vstupních dveří. Cestujícím to totiž… pic.twitter.com/uViSfw9axr
A důvod, proč to Hřib dělá? "Praha byla jednou z posledních evropských metropolí, která neměla sjednocený nátěr vozidel. Každá dodávka nových vozidel navíc znamenala vznik dalších designů, což vytvářelo jen chaos," líčí Hřib postup při přebarvování nových tramvají. Jejich design by tak postupně měly dostat i starší stroje.
Řešte zácpy, vzkazují Hřibovi lidé
Zatímco jedna část fanoušků Hřiba za změnu v designu chválí, druhá poukauzuje na to, že pražská doprava má poněkud závažnější problémy, než jsou nesladěné barvy autobusů. "Super. A jaké závěry jste vyvodili z té dopravní kalamity, která byla před Velikonocemi? Honíte si triko u každého cyklopruhu, ale když je opravdový problém, tak se u zacpaných cest nefotíte. Zdvořile prosím o odpověď," píše mu jeden ze sledujících. "Taková změna, že jsem si až po dvou minutách koukání na obrázek všiml rozdílu. A pak že nejsou peníze," píše další.
Prahu doprava trápí
Fanoušek zřejmě narážel na obrovské zácpy, které se tvoří ve všedních dnech a způsobují, že lidé, kteří do Prahy dojíždějí za prací, nikdy nevědí, jak dlouho budou cestovat. Nebo také na fakt, že Praze neustále chybí polovina obchvatu a průtah, který vede centrem města, je v některých hodinách totálně nepoužitelný.
Hřib na kritiku reagoval. "Nikde v příspěvku jsem nezmiňoval, že se jedná o klíčovou novinku tohoto měsíce. Je tady ale docela velká komunita tramvajáků, šotoušů a lidí, které i takové detaily a souvislosti zajímají," napsal náměstek. Tak třeba se dočkáme a podrobné příspěvky budeme vídat i o věcech, které nás opravdu trápí.