Kalousek se rozčílil kvůli taxíkům na pražském letišti: S Uberem jen s aplikací? Stydím se, zuří. Společnost se brání
Bývalý ministr financí a spoluzakladatel TOP 09 Miroslav Kalousek si v pondělí postěžoval prostřednictvím sociální sítě X na dopravní služby z pražského letiště. Taxislužbu z ruzyňského terminálu totiž od září tohoto roku smluvně zajišťuje společnost Uber. Kalousek, podobně jako někteří další cestující, kritizoval zejména skutečnost, že pro jízdu z letiště je nutné využít aplikaci nebo možnost registrace. Podle společnosti Uber ale není potřeba ani jedno.
„Přiletěl jsem z daleka, s těžkým kufrem, chtěl jsem si vzít taxi. Na nástupišti stála řada hezkých aut společnosti Uber. Nepreferuji sice tuhle značku, ale dobrá, asi má s letištěm smlouvu. Jenže jsem se dozvěděl, že aby mi byla služba poskytnuta, musím si ji objednat přes aplikaci, nebo se zaregistrovat v terminálu v letištní hale. Nechci ani aplikaci, ani se nechci nikde registrovat. Chci taxíka, kterému zaplatím buď kartou, nebo v hotovosti, a dostanu účet. Tečka,“ uvedl Miroslav Kalousek, který je na síti X již několik let aktivní.
„Jenže to mám smůlu, jen za těchto podmínek mě nikdo z čekajících taxíků odvézt nesmí a jiná společnost než Uber na letišti taxislužbu neposkytuje. Tuhle marnou diskuzi jsem v danou chvíli nevedl jen já, ale řada šokovaných cizinců, kteří nechápali, proč by se měli někde registrovat, nebo si pořizovat aplikaci, když chtějí jen odvézt taxíkem z letiště do hotelu,“ pokračoval bývalý šéf státní kasy a dodal, že se „nejen nesvezl, ale ještě se styděl za poměry ve vlastní zemi“.
Dobrý den pane Kalousku, situaci prověříme. Nicméně aplikace není nutná, vozidlo je možné objednat přes kiosek nebo na přepážce s obsluhou, tím máte garantovanou cenu předem, která se nemění při čekání v koloně nebo při změně trasy. Na letiště si můžete objednat jakoukoli jinou…
— Prague Airport (@PragueAirport) November 6, 2023
K dispozici jsou i kiosky, brání se Uber
Společnost Uber však tvrdí, že pro objednání jejich služby není registrace povinná. Kromě aplikace Uber mohou zákazníci využít i samoobslužné kiosky v příletových halách letiště nebo se obrátit na pracovníka na přepážce, který je k dispozici 24 hodin denně. Tato možnost pak umožňuje zákazníkům získat pevně stanovenou cenu předem, která se během jízdy nemění.
Tvrzení Uberu potvrdilo i pražské letiště, které na síti X dokonce Kalouskovi veřejně odpovědělo: „Na letiště si můžete objednat jakoukoli jinou taxislužbu, tam ale pouze garantujeme zážitek, který můžete mít s taxametrem a cenou od 100 eur.“
Podrobnosti přidala mluvčí Letiště Praha Klára Divíšková pro zpravodajský web iDnes.cz: „Při koncipování nového modelu poskytování taxislužby jsme realizovali průzkumy mezi cestujícími. Drtivá většina cestujících požaduje stanovení pevné ceny předem a naopak se nechtějí o ceně dohadovat s řidiči nebo být překvapeni z výsledné ceny stanovené taxametrem.“
„Uber již nyní poskytuje více jízd než předchozí operátor. Konverze, tedy poměr jízd na cestujícího, je přibližně o pětinu vyšší. Data potvrzují, že o službu je ze strany našich cestujících větší zájem,“ dodala.
Společnost Uber byla vybrána jako oficiální taxislužba pražského letiště letos v září. Jedním z důvodů údajně byla právě záruka poskytování stanovené ceny jízdy předem a nepřetržitá dostupnost. Americká firma také zajistila vozový park – nabídla automobily mladší pěti let a rovněž speciální služby pro lidi se sníženou schopností orientace.