Každý strom má hodnotu: Hřib hájí liduprázdný chodník a stezku za 27 milionů korun
Primátor promluvil o kontroverzní rekonstrukci. Kancelář primátora Zdeňka Hřiba zareagovala na otázky, které jí naše redakce poslala k tématu rekonstrukce Smetanova nábřeží, jež mezi lidmi vyvolala velmi živou diskuzi. Jedna skupina lidí chválí široké chodníky, druhá kritizuje, že po nich nikdo nechodí. Jak to vidí pražský primátor?
O dokončené a mezi lidmi zatím nepříliš populární rekonstrukci Smetanova nábřeží jsme vás informovali v jednom z předcházejících článků. Rekonstrukce, jejíž první fáze vyšla na celkem 27 milionů korun, změnila nábřeží k nepoznání. „Na Smetanovo nábřeží je konečně radost pohledět. Nové tramvajové zastávky, vysazené stromořadí, široká pěší promenáda v pražské mozaice a bezpečný oddělený cyklopás. Tak má vypadat jedno z nejkrásnějších míst v Praze s výhledem na Hradčany," pochvaloval si radní pro dopravu Adam Scheinherr v oficiální tiskové zprávě, která má redakce eXtra k dispozici. Realita je ale zřejmě podle pozorování eXtra.cz někde trochu jinde.
Prázdná cyklostezka i chodník
Za hodinu a půl, kterou jsme na nově zrekonstruovaném kusu cyklostezky a chodníku strávili, jsme na cyklostezce nepotkali ani jediného cyklistu. Pruh, který pro cyklisty ukrajuje z vozovky asi metr a půl, je přitom vyvýšený, takže ho nemohou využít auta a za celou dobu, kterou jsme na místě strávili, sloužil jen jako odstavná plocha pro auto kurýra. Liduprázdný je i velmi široký chodník, lidé totiž chtějí chodit po druhé straně s výhledem na Hrad.
Zdeněk Hřib ale rekonstrukci hájí. "Každý nově vysazený strom v centru města má v této době rozsáhlých klimatických změn nesmírnou hodnotu. O to víc mě těší, že jsme jich na Smetanově nábřeží mohli vysázet rovnou sedmnáct," řekl k rekonstrukci, která stála 27 milionů korun. "Ohledně budoucí podoby Smetanova nábřeží se dlouho vedly diskuze. Někteří političtí předchůdci z ODS například mluvili o tom, že se nábřeží zcela uzavře pro auta, nic takového se ale nestalo. My jsme přišli s kompromisem, který vyhovuje jak chodcům, tak řidičům, a zároveň umožňuje bezpečnou průjezdnost městské hromadné dopravě," dodal Hřib pro eXtra.cz
Práce podle Hřiba ještě rozhodně nekončí. "Navazující úpravou by měl projít úsek od Mánesa okolo Karlova mostu přes Křižovnické náměstí a dále Křižovnickou ulicí až k náměstí Jana Palacha," dodává pražský primátor.