KOMENTÁŘ: Babišovi by mohla závidět i Hanychová. Sociální sítě má v malíku i bez podpory profíků
Andrej Babiš trenduje na sociálních sítích. Od velkolepých cest s obytňákem se expremiér rozhodl ustoupit a svou permanentní kampaň dělá o poznání skromněji. Neznamená to ale, že by jej bylo méně vidět. Předseda hnutí ANO se jen zřejmě rozhodl sblížit s novými technologiemi a spoustu obsahu na sociální sítě začal vyrábět sám. Jeho cesta do práce metrem toho byla jasným důkazem. A redakce eXtra u jednoho takového natáčení byla.
Když jsme dříve jezdili na akce Andreje Babiše, jako bylo jeho turné s obytňákem či setkání s potenciálními voliči, vždy se kolem něj pohyboval velký tým velmi schopných lidí. Vše sedělo do posledního detailu, lídr hnutí ANO zřejmě platil poměrně velké množství profesionálů. Z některých zdrojů také plynuly informace, že si bývalý premiér a současný předseda nejsilnější opoziční strany příliš nerozuměl s moderní technikou, podle některých svých tehdejších spolupracovníků neuměl ani psát na počítači.
Změna v Babišově přístupu
Teď se však situace diametrálně změnila. Na jeho dnešní cestu metrem do práce, což není nic jiného než další z PR akcí politika, ho nedoprovázel ani jeden asistent. Babiš dorazil se dvěma bodyguardy v patách, ale z realizačního týmu s ním nejel nikdo. Předseda ANO si také sám točil selfie videa, která se následně objevila na jeho instagramovém profilu. Je tedy vidět, že i Babiš se snaží jít s dobou.
Nemůžeme opomenout ani jeho vzkazy fanouškům a sekci otázky a odpovědi, kde působí jako hodný strejda. Influencerka Agáta Hanychová a další by mohli závidět, protože mu taktika vychází a přibližuje se mladým.
Autenticita především
Jistě, že se Babiš celého svého týmu nezbavil. Pochopil ale, že autentický obsah musí co nejvíce pocházet přímo od něj a každý zásah profesionálů ho možná zbavuje některých drobných chyb, ale ty paradoxně lidem vadí mnohem méně než strojené projevy politika. Jakkoliv pak na lidi, kteří se v podobném byznysu pohybují, mohou Babišovy i Schillerové výstupy působit amatérsky, cílové skupině je to jednoduše úplně jedno.
Podobný přístup by možná prospěl i mnoha politikům vládní koalice. Nemusejí se přímo nakrucovat na TikToku, stačilo by ale místo profesionálních projevů svým voličům raději věnovat několik upřímných, byť předem důkladně nepromyšlených slov.