Lékárny Dr. Max upozorňují na nedostatky: Od kampaně si slibují i zvýšení zájmu o studium farmacie
Lékárny Dr. Max spustily novou kampaň s mottem „Jsme lékárníci“, jejímž cílem je zdůraznit význam a posílit reputaci lékárníků ve zdravotním systému a zároveň podpořit mladé lidi k zájmu o studium farmacie. Kampaň se rovněž snaží posílit nábor nových zaměstnanců pro lékárenskou síť, která je největší v České republice. Redakci eXtra.cz o tom informovala společnost Dr. Max .
Kampaň využívá reálné lékárníky, zaměstnance Dr. Max, a představuje je v jejich pracovním i soukromém životě. Emotivní videospoty kampaně oslavují profesi farmaceuta a zároveň ukazují osobní příběhy lékárníků. Veřejnost může sledovat tyto příběhy na webové stránce www.jsmelekarnici.cz. Většina aktivit kampaně probíhá online.
„Existují jen dva typy vysokoškolsky vzdělaných zdravotnických profesionálů, a to absolventi farmaceutických a absolventi lékařských fakult. V obou případech mají za sebou velmi náročné studium a před sebou proces dalšího, celoživotního vzdělávání, protože oba obory se rychle rozvíjejí,“ míní generální ředitel sítě Dr. Max Jan Žák.
Česko se potýká s nedostatkem lékárníků
„Lékárníci jsou zdravotníci v první linii, což se plně projevilo v pandemických letech, ale k jejich životu to patří permanentně. A věřím, že se nám se nám za pomoci emocí a skutečných příběhů našich lidí podaří u veřejnosti zvýšit povědomí o jejich důležité roli ve zdravotním systému,“ prohlásil Žák.
Síť Dr. Max také upozorňuje na nedostatek odborného personálu v českých lékárnách. Tento nedostatek podle společnosti ovlivňuje dostupnost lékárenské péče v některých oblastech. Od kampaně si tak slibují nejen zvýšení zájmu o studium farmacie, ale cílem je i podpora profesní kariéry absolventů farmacie.
Síť provozovaná společností Česká lékárna holding, a.s. (ČLH) vznikla v roce 2006 a už o dva roky později se stala jedničkou na českém trhu. ČTK uvádí, že privátní značka Dr. Max měla loni ve volném výdeji řetězce podíl v klasických lékárnách víc než třetinu, v internetovém obchodě asi šest procent.