Místo luxusní dovolené staveniště plné prachu: Češi si stěžují na rozestavěný hotel. Cestovka pochybení odmítá
Klienti cestovní kanceláře Čedok se těšili na luxusní dovolenou v pětihvězdičkovém hotelu na řeckém ostrově Rhodos. Jenže jak pro eXtra.cz uvedla jedna z klientek, hotel je ve skutečnosti staveniště a není ani oficiálně otevřen. Uvnitř je prý prach a špína, což dokládá fotografiemi od dalších klientů. Sama cestovka však uvádí, že jde o standardní situaci. "Na místě fungují služby, bazény, restaurace i pláž. Do tohoto ubytování teprve na konci týdne odletí několik prvních klientů, které jsme informovali, že v některých částech areálu se provádí dokončovací práce," napsala redakci eXtra.cz mluvčí Čedoku.
S nepříjemnou situací se na redakci eXtra.cz obrátila jedna z klientek cestovní kanceláře Čedok. Jak uvádí, má objednán zájezd do pětihvězdičkového hotelu, který je však ve skutečnosti stále staveništěm, a navíc ani není oficiálně otevřen. "Hotel Helea Family Beach Resort měl mít otevření 1. 7. 2022, ale nakonec otevření posunul na 12. 7. 2022, ale to se taky neotevřelo," popisuje klientka.
Sprcha a klimatizace nefungují
Čedok: Provádí se dokončovací práce, postup je standardní
Podle firmy Čedok je však všechno v pořádku. "Na řeckém ostrově Rhodos nabízíme resort Helea Family Beach, který se aktuálně dokončuje po kompletní rekonstrukci a modernizaci. Tento hotel je součástí většího komplexu, kde klienti budou ubytováni v dokončených budovách společně se sesterským modernizovaným hotelem Elissa. Na místě fungují služby, bazény, restaurace i pláž. Do tohoto ubytování teprve na konci týdne odletí několik prvních klientů, které jsme informovali, že v některých částech areálu se provádí dokončovací práce. Celý resort dnes zkontroloval a situaci prověřil náš delegát a na místě jsou již zákazníci jiných cestovních kanceláří a využívají hotelové služby. Pokud klienti chtějí navíc navštívit centrum Rhodosu a využít individuálně místní dopravu, hotel zajišťuje přepravu na nejbližší autobusovou zastávku vozítky, která si objednají na recepci," uvádí pro eXtra.cz mluvčí Čedoku Kateřina Pavlíková.
Situace, že se do ještě nedokončeného hotelu už objednávají klienti, je podle ní standardním postupem. "Obecně se hotely, které prochází výstavbou nebo modernizací, v nabídkách cestovních kanceláří standardně objevují, jelikož rezervace dovolených probíhá dopředu, často i rok nebo několik měsíců před zahájením dovolené.
Kdyby nedošlo k dokončení včas, klientům se nabízí vhodná alternativa, například změna hotelu, termínu nebo destinace, případně jiná kompenzace. V krajním případě pak dochází ke zrušení zájezdu a vrácení peněz. Pokud ještě nejsou k propagaci ubytování k dispozici reálné fotografie, využívají se vizualizace dodané obchodním partnerem. Ty se pak nahrazují fotkami z místa ve chvíli, kdy je projekt dokončený, aby byla prezentace co možná nejpřesnější," dodává mluvčí.