Místo luxusu prach a rozestavěný hotel? Další klientka si stěžuje na chování cestovky. Ta však vyšla dovolenkářům vstříc, tvrdí
Redakce eXtra.cz před pár dny informovala o nespokojených klientech cestovní kanceláře Čedok. Ti si stěžují na to, že pětihvězdičkový hotel na řeckém ostrově Rhodos je stále nedokončený a spíše než místem pro luxusní dovolenou je staveništěm. Firma se bránila tím, že jde o standardní postup a na místě vše funguje, jak má. Na eXtra.cz se mezitím obrátila další nespokojená klientka. "Protože jsme na Rhodos s maminkou chtěly a zároveň jsme nechtěly slevit z našich nároků, byla jsem nucena doplatit cca 18 000 Kč za jiný hotel," popisuje svoji zkušenost. Získali jsme i vyjádření cestovní kanceláře.
Zájezd do pětihvězdičkového hotelu se pro některé klienty cestovní kanceláře Čedok změnil v nepříjemné překvapení. Jak redakce eXtra.cz po upozornění části klientů popsala, hotel Helea Family Beach Resort na řeckém ostrově Rhodos je ve skutečnosti stále staveništěm, a navíc ani není oficiálně otevřen.
Cestovní kancelář však zájezdy do něj prodávala už v dubnu a až po telefonické urgenci, že je hotel zavřený, jedné z klientek změnili datum odjezdu na půlku července. Jenže budovy podle ní byly i v polovině července stále spíše staveništěm, bez oken, s prachem a nepořádkem.
Hotel byl inzerován jako "kompletně zrekonstruovaný"
Nyní se na eXtra.cz obrátila další klientka, která si raději připlatila za jiný hotel na Rhodosu, ovšem rozdíl jí kromě symbolických 2000 Kč nikdo neproplatil. "Ocitla jsem se spolu s maminkou v úplně stejné situaci jako klientka, která vaši redakci na problém upozornila. My jsme naštěstí byly aspoň relativně včas varovány. V únoru tohoto roku jsem u CK Čedok zakoupila dovolenou v 5* hotelu Helea Family Beach Resort na Rhodosu. Tehdy byl na webových stránkách CK Čedok hotel inzerován jako 'kompletně zrekonstruovaný'. Dovolená pro 2 osoby all inclusive mě přišla na více než 62 000 Kč," uvádí klientka.
Následně popisuje, jak se snažila jednat s cestovní kanceláří. "14. 7. 2022 jsem od CK Čedok obdržela e-mail s oznámením, že v hotelu probíhají ještě dokončovací práce, ale že v hotelu jsou již klienti, fungují služby atd. Zároveň mi byla v případě, že by mi tyto 'dokončovací' práce vadily, nabídnuta možnost změny destinace či hotelu s kompenzací 1000 Kč na osobu. Začala jsem tedy prohledávat internet, abych zjistila, jak ty 'dokončovací' práce probíhají, protože sama CK žádnou obrazovou dokumentaci neposkytla. Když jsem si přečetla jen několik dní staré recenze na TripAdvisor a zhlédla přiložené fotky klientů, zděsila jsem se. Napsala jsem tedy do CK, že na staveništi dovolenou strávit nechceme a že využijeme možnosti změny ubytování. Bohužel na Rhodosu už jsou v době naší dovolené dostupné jen 3 další hotely ve stejné úrovni s all inclusive, z nichž nejlevnější je o cca 15 000 Kč dražší než Helea," pokračuje rozladěná klientka.
Situaci nakonec vyřešila tím, že si připlatila za jiný hotel. "Protože jsme na Rhodos s maminkou chtěly a zároveň jsme nechtěly slevit z našich nároků, byla jsem nucena doplatit cca 18 000 Kč za jiný hotel. Kompenzace 1000 Kč na osobu za situace, kdy jsem nucena připlatit 20 000 Kč, je naprosto absurdní. Když jsem toto napsala tiskové mluvčí paní Pavlíkové, nabídla mi k tomu večerní výlet do hlavního města zdarma," dodává naštvaně.
"CK odmítá jakoukoli odpovědnost"
Jak dále uvádí, Čedok se ohání argumenty, že se o situaci dozvěděli teprve v den plánovaného otevření hotelu 12. 7., že hotel je vlastně v normálním stavu a že recenze na TripAdvisor jsou recenzemi jiného prodejce, které oni neberou v potaz, stejně jako fotky klientů, které podle pracovnice úseku péče o klienty paní Adamíčkové neodpovídají aktuální situaci. "Na druhou stranu sama CK Čedok není schopna aktuální fotografie dodat. Z mého pohledu se jedná o bezprecedentní chování, kdy klienti jsou ze strany CK Čedok již měsíce klamáni recenzí na 'kompletně zrekonstruovaný hotel' a následně nuceni buď strávit dovolenou na staveništi, nebo slevit ze svých nároků, nebo si pořádně připlatit za změnu ubytování, případně vyhodit z okna peníze za storno poplatek, který 14 dní před odletem činí 70 % zaplacené částky. Je nehorázné, že CK odmítá jakoukoli zodpovědnost a situaci naprosto bagatelizuje," nebere si klientka servítky.
Čedok: Klientům jsme vyšli vstříc
Čedok redakci eXtra.cz zaslal oficiální vyjádření k celé situaci na Rhodosu. "Klienty, kteří se do hotelu teprve chystali, jsme informovali o dokončovacích pracích na některých částech hotelového komplexu a zároveň je ujistili o tom, že sesterský hotel je otevřený a že pokoje jsou dokončené a fungují bazény i restaurace. I přes to, že je hotel otevřený a klienti tam mohou dovolenou strávit, jsme se rozhodli, že jim v případě zájmu, i v reakci na článek, umožníme bezplatně změnu termínu, hotelu či destinace z naší nabídky nebo dokonce i storno celého pobytu. Jelikož v areálu, například u vjezdu, nějaké práce finišují, poskytli jsme navíc ještě dílčí finanční kompenzaci," uvádí mluvčí Čedoku Kateřina Pavlíková.
"Někteří klienti se rozhodli zájezd neměnit a dovolenou chtějí v tomto komplexu na Rhodosu absolvovat, někteří si vybrali jinou alternativu. Navíc jsme jim ještě jako bonus nabídli výlet zdarma. Každý klient se tak mohl rozhodnout, jakou variantu zvolí, a tuto možnost měla i vámi zmíněná klientka. Situaci na místě jsme opakovaně prověřili a věříme, že další klienti si dovolenou v tomto resortu užijí," dodala Pavlíková.