REPORTÁŽ: Nákupní šílenství a fronty před Lidlem neustávají. Lidé se houfně vrací
Ani několik dní po otevření nové outletové prodejny Lidl v pražských Štěrboholích neustávají před obchodem fronty lidí. Množství nakupujících v předchozích dnech dokonce blokovalo dopravu v okolí. Jedna z žen se do prodejny podle svých slov vydala už potřetí, jak zjistil redaktor eXtra.cz přímo na místě, a zřejmě není jediná.
Takové nákupní šílenství jako před nově otevřenou outletovou prodejnou Lidl v pražských Štěrboholích Praha dlouho nezažila. Lidé tam od pátečního otevření stáli v dlouhých frontách, a dokonce kolabovala doprava v okolí.
Na sociálních sítích kolovala videa lidí přetlačujících se u vstupu do prodejny. Někteří si i vzájemně nadávali.
Lidé berou Lidl útokem
"Cestu z práce, co mi normálně trvá deset minut, jsem jel čtyřicet," uvedl pro eXtra.cz muž, co pracuje v okolí. Další, který bydlí naproti prodejně, nám pak sdělil, že fronty neustávají ani několikátý den po otevření.
Redakce eXtra.cz se tak na místo vydala. Ačkoliv se oproti předchozím dnům fronta trochu zmenšila, na vstup do obchodu stále čekaly davy. U vchodu do prodejny nákupy chtivé zákazníky vpouštěli zaměstnanci až poté, co někdo jiný odešel. Jeden muž se nám svěřil s tím, že koupil výhodně sekačku za 2 tisíce. Další si pak objednali rovnou taxi, aby mohli kvanta nakoupených úlovků odvézt.
Překvapivé bylo, že když jsme se ptali lidí čekajících ve frontě, zdali jdou za něčím konkrétním, tak kroutili hlavou. "Jdu sem jen ze zvědavosti," řeklo redaktorovi hned několik lidí. Jedna žena se pak svěřila s tím, že je zde už potřetí. "Předtím se to nedalo, byla tu moc dlouhá fronta. Teď už je to lepší," dodala.
"Vždyť je to sranda, ne?" snažil se pak při pohledu na frontu před ním celou situaci jeden z mužů obrátit v humor.
Zájem zákazníků Lidl překvapil
Zájem zákazníků o nabídku nově otevřené prodejny byl podle Lidlu opravdu veliký. "Poptávka po tomto způsobu prodeje předčila naše očekávání, návštěvnost v prvních dnech po otevření se pohybovala v řádu tisíců," sdělila redakci eXtra.cz mluvčí společnosti Eliška Froschová Stehlíková.
"I z tohoto důvodu jsme se rozhodli pro konkrétní opatření, jako je například služba, která hlídá dodržení maximální doby parkování po dobu 120 minut. Zároveň pozorujeme, že enormní návštěvnost postupně klesá. Předpokládáme, že zvýšený zájem bude pokračovat ještě do konce ledna, postupně by však mělo dojít ke zlepšení situace," dodala Froschová Stehlíková.
Na fotografie z místa se podívejte ve fotogalerii.