Tesco reaguje na zdražování: Představilo Clubcard ceny. Kolik mohou zákazníci ušetřit
Společnost Tesco v České republice spouští od 8. června novou slevovou kampaň Clubcard ceny. V jejím rámci členové věrnostního programu Clubcard nakoupí v řetězci výhodněji. Představení projektu Clubcard ceny se zúčastnila i redakce eXtra.cz. Jakým způsobem bude celý program fungovat?
Tesco se novou kampaní Clubcard ceny, na jejímž představení byla i redakce eXtra.cz, snaží reagovat na současnou vysokou inflaci a zdražování produktů. Počet výhod věrnostního programu založeného především na sbírání bodů a vracení zpět ve formě peněžních poukázek se tak rozšiřuje o významný benefit.
Sleva se týká nejběžnějších výrobků
Clubcard ceny se týkají stovek produktů nejen ze sortimentu potravin, ale i dalšího zboží. Podle vyjádření firmy má jít až o 1000 produktů, které zákazníci nejčastěji kupují a které plánuje Tesco nabízet za nejvýhodnější ceny.
Věrnostní program Clubcard zavedlo Tesco v České republice již v roce 2010. Aktuálně je do něj zapojeno více než 1,2 milionu aktivních uživatelů, kteří využívají jak standardní Clubcard kartu, tak i aplikaci ve svých chytrých mobilních zařízeních, která přináší uživatelům ještě více výhod než klasická karta.
Lidé využívající aplikaci budou zvýhodněni
„Naší snahou je přinášet zákazníkům stále něco nového, co jim nejen pomůže výrazně ušetřit, ale také nabídnout sortiment, který ocení jak z hlediska kvality, tak i oblíbenosti. Proto je naší ambicí Clubcard ceny rozšiřovat na čím dál širší škálu produktů, které zákazník nalezne v našich prodejnách. Clubcard ceny se budou týkat jak potravin, tak i nepotravinářského zboží, například naší módní značky F&F. Prostřednictvím takto nastavených cen získají zákazníci okamžitou výhodu plynoucí ze svého členství v našem věrnostním programu,“ uvádí k tomu Katarína Navrátilová, generální ředitelka Tesco pro Českou republiku.
Zákazníci mají při registraci na výběr několik možností. Mohou se registrovat prostřednictvím aplikace Clubcard, na webových stránkách itesco.cz nebo vyplněním papírového formuláře, pokud požadují klasickou plastovou Clubcard kartu. Poslední možnost využívá především starší generace osob.
„Věříme, že díky novince v podobě Clubcard cen přivítáme v našem věrnostním programu ještě více členů, kteří získají okamžitou možnost využít všech výhod, které jim naše Clubcard nabízí,“ dodává Katarína Navrátilová. Položky, na které se vztahují Clubcard ceny, budou výrazně označeny žluto-modrým označením Clubcard cena. Zákazníci, kteří budou využívat aplikaci, však budou zvýhodněni. Například tím, že se ke slevám dostanou hned.
Lidé šetří hlavně na ovoci, zelenině a masu
Průměrný nákup na zákazníka se podle vedení Tesca nyní pohybuje kolem částky 500 korun. Lidé v současné ekonomické situaci začínají šetřit a to se projevuje i při nákupech. Nyní tak chodí nakupovat častěji po menších položkách. Pečlivě také zvažují, co do košíku dají, což se projevuje především u ovoce a zeleniny, kde vybírají levnější produkty. V období před výplatami také lidé více omezují maso.
Tesco také registruje určité regionální rozdíly. Více na cenu jsou citliví zákazníci v moravských regionech a v bývalých Sudetech v příhraničních oblastech. Rozdíl však zatím není nijak markantní.
Při představení Clubcard cen padl rovněž dotaz, zda nejde jen o marketingový trik a firma nezvýší marže u jiných produktů. Podle Tesca tomu tak není. Firma se snaží šetřit především interně - tedy u dopravy, skladování atd. Tesco se také pochlubilo tím, že jeho zaměstnanci mají v rámci Clubcard ještě další slevu, která se navíc ve výplatním období navyšuje. Spolu s Clubcard cenami tak mohou u některých výrobků ušetřit až kolem 40 % ceny.