Válečný hrdina a světový diplomat: Petr Pavel představil volební klipy i billboardy
Petr Pavel na tiskové konferenci představil plán pro horkou fázi kampaně. V rámci ní chce prezentovat své zkušenosti z diplomacie a příběh válečného hrdiny. Ve zbývajících šesti týdnech kampaně před prezidentskými volbami plánuje Pavel předvést, že je nejlépe vybavený kandidát do dnešní těžké doby. „Důsledky krizové situace dopadají v různé míře na každého z nás. Většina občanů má obavy z nejistoty a chaosu. Proto si přeji, aby se do našich životů vrátil řád a klid,“ uvedl Pavel v tiskové zprávě.
Na úterní tiskové konferenci v Nových Butovicích ukázal prezidentský kandidát Petr Pavel svůj nový billboard s heslem „Vést zkušeně a klidně v těžkých časech“ a také nové kampaňové video. Spot složený z reálných záběrů z Pavlova života, jeho kariéry ve vedení NATO a v armádě i zahraničních misích pro něj namluvil herec Vladimír Polívka. Podle Pavla volby rozhodnou o tom, jestli se hlavou státu a vrchním velitelem ozbrojených sil stane člověk, který ví, jak se vypořádat s vážnými krizemi. „Potřebujeme prezidenta, který se orientuje v mezinárodní diplomacii, dokáže vést složitá jednání, odolat nátlaku, unese tíhu autority a nebude zmatkovat ani ztrácet čas učením,“ popsal Pavel na tiskové konferenci a v tiskové zprávě.
Místo vzletných slibů chce nabídnout pokoru a zkušenosti
V horké fázi volební kampaně se proto bude voličům snažit ukázat, že je pravým kandidátem pro tento úkol. „Nechci lidem slibovat nemožné, to není můj styl. Léta služby ve vojenské diplomacii, ve vedení naší armády a ve Vojenském výboru NATO mě naučila, že nerozhodují velká slova a nereálné sliby, ale činy, pokora a zkušenosti,“ doplnil Pavel. Kandidát na prezidenta také popsal, jak se vyvíjí sběr financí na podporu jeho kampaně. Částkou vyšší než 50 tisíc korun na transparentní účet armádního generála ve výslužbě už přispělo přes 100 podporovatelů. Větších sponzorů, kteří poslali přes 250 tisíc korun, Pavel zatím získal 37. K těm patří například zakladatel a jednatel společnosti Linet Zbyněk Frolík nebo spolumajitel firmy Siko Tomáš Vala. Ve srovnání s protikandidáty má tedy Pavel nejširší síť sponzorů napříč všemi českými kraji.
V prosinci bude Pavlova kampaň nabírat na intenzitě. Půjde o kombinaci setkávání s občany, veřejných besed, debat s protikandidáty a velkého počtu mediálních výstupů. Právě médiím Pavel plánuje věnovat nejvíce času. Podle manažerky kampaně Pavly Nýdrle je to změna oproti dosavadnímu průběhu, protože Pavel už objel všechny české regiony. „Zatímco během podpisové roadshow v září a říjnu jsme najeli přes 6 000 km a navštívili přes 51 měst a obcí, nyní dostanou velkou pozornost média, aby se názory pana generála dostaly k co nejširšímu publiku,“ vysvětlila Nýdrle. V plánu má Pavel zatím na 40 mediálních výstupů. Do Vánoc chce také stihnout 10 setkání s občany minimálně ve třech městech.
V Plzni nakrmí lvy
Ve středu generál vyrazí do Plzně, kde ho čeká například návštěva plzeňské zoo. Pavel se tam setká se zaměstnanci a stane se patronem chovu lvů berberských, které nakrmí. Začátkem prosince se pak prezidentský kandidát chystá mimo jiné už potřetí na charitativní běh v rámci organizace Rozběháme Česko, tentokrát pro spolek Nedoklubko podporující rodiče s předčasně narozenými dětmi. V minulých letech se mu podařilo s příznivci „vyběhat“ 227 131 Kč. Ve druhém prosincovém týdnu plánuje veřejný program a besedu v Brně.
Před týdnem Pavel rovněž představil, jak by chtěl přistupovat k roli prezidenta. Příští hlava státu podle něj musí pomoci vyřešit chaos a nejistotu, které trápí společnost. Podle Pavla budou volby klíčové v tom, zda si lidé zvolí prezidenta, který je kompetentní a k problémům přistupuje s chladnou hlavou.