Vteřiny do srážky: Rychlík plný lidí v Hostivici zastavil deset metrů před jiným vlakem
K vážnému incidentu došlo před devátou ráno na nádraží v Hostivici u Prahy. Před zraky redaktora eXtra.cz tam rychlík společnosti Arriva najel na jinou kolej, než měl. Zastavil navíc pouhých deset metrů před jiným vozem a na poslední chvíli se tak podařilo zabránit velkému neštěstí. Vlak byl totiž kvůli ranní špičce plný lidí. Vyšetřování celé události uzavřelo dopravu na trati z Prahy do Kladna.
Ranní cesta do práce se pro mnoho lidí proměnila v drama. Kolem tři čtvrtě na devět totiž rychlík společnosti Arriva vjel ve stanici Hostivice na nesprávnou kolej. Na té byl přitom už jiný vlak.
Strojvedoucí naštěstí stihl včas zastavit. Ale ke srážce nebylo daleko, rychlík nakonec zastavil pouhých deset metrů před jiným vozem, který stál na zmíněné koleji. U celé situace byl přítomen redaktor eXtra.cz.
Zmatek po nehodě
Lidé už byli přichystáni mimořádně na vzdálenějším nástupišti a ve stanici čekaly i další vlaky v rámci pravidelného křižování. Rychlík Arrivy, mířící od Kladna, měl zpoždění, ale to není na této trati nic neobvyklého. Když staniční rozhlas ohlásil, že se vlak blíží do stanice, nic nenasvědčovalo tomu, že by se mělo stát něco mimořádného.
Jenže záhy bylo jasné, že se něco děje. Vlak totiž zamířil na jinou kolej, než u které lidé čekali. Ke srážce naštěstí nedošlo. Nastal však zmatek mezi cestujícími, kteří nevěděli, zda něco pojede. Následně byla kvůli vyšetřování trať na několik hodin uzavřena. V jednom z vlaků byla přitom celá třída plná dětí.
Co bylo příčinou incidentu? „Drážní inspekce vyjela do Hostivice, kde rychlík R 1233 vjel na obsazenou kolej a zastavil cca 10 metrů před jiným vozem,“ řekl serveru Zdopravy.cz generální ředitel Drážní inspekce Jan Kučera.
Generální ředitel Arrivy Daniel Adamka pak doplnil, že podle prvních informací jel strojvedoucí na přivolávací návěst.
Ačkoli se naštěstí nikomu nic nestalo, podobné incidenty nelze podceňovat. Při červnové tragické srážce vlaků v Pardubicích přišli o život čtyři lidé a mnoho dalších bylo zraněno. Za nehodu tehdy mohl strojvedoucí osobního expresu firmy Regiojet, který projel návěstidlo zakazující jízdu.