Začíná stavba linky metra D: Kudy povede a jak bude vypadat?
Začala stavba plánované čtvrté linky metra D. Ta v budoucnu povede od Náměstí Míru přes Nemocnici Krč až po Písnici. Celková předpokládaná cena modré linky, která bude dlouhá 10,6 km, je podle letošní aktualizace 97,79 miliardy korun, řekla pro eXtra.cz Aneta Řehková, tisková mluvčí Dopravního podniku hl. m. Prahy.
Stavební práce na nové trase metra D potrvají až do roku 2029. Podle webu dpp.cz je projekt rozdělený do tří úseků. Jako první se vytvoří úsek z Pankráce do Olbrachtovy. Nová linka tak by měla pomoct trase C a trochu ji odlehčit.
"Realizace přestupního uzlu Pankrác (trasa C a D) si vyžádá omezení v provozu stanice Pankrác C. Bude realizována plná výluka stanice metra Pankrác C, avšak se zachováním průjezdů vlaků," stojí na stránkách Dopravního podniku hlavního města Prahy.
Kudy metro D povede
Linka metra D bude mít celkem 10 stanic. Její trasa začne na Náměstí Míru (pozn. red. - zde bude přestup na linku A), dále pokračuje přes stanice Náměstí Bratří Synků, Pankrác (pozn. red. - zde bude přestup na linku C) , Olbrachtova, Nádraží Krč, Nemocnice Krč, Nové Dvory, Libuš, Písnice až po zastávku Depo Písnice.
"V případě dlouhodobé opravy Nuselského mostu bude trasa D částečně schopna nahradit dopravu mezi centrem a jižní částí Prahy," píše se na stránkách.
Aboslutní novinkaAutomatické metro ve světě
První linka klasického metra bez strojvedoucího vyjela před více než dvaceti lety. Šlo o pařížskou linku 14, která byla otevřena 15. října 1998.
Provoz metra bez strojvedoucího se v posledních letech stává stále oblíbenějším konceptem ve velkých městech. Nyní ho využije i Praha. Plně automatické linky najdete například v Soulu, Budapešti, Barceloně, Lyonu, Paříži, Norimberku, Milánu či Šanghaji. Pro zajímavost, nejdelší automatické metro jezdí podle serveru technickytydenik.cz v Dubaji.
Automatické metro ve světě
První linka klasického metra bez strojvedoucího vyjela před více než dvaceti lety. Šlo o pařížskou linku 14, která byla otevřena 15. října 1998.
Provoz metra bez strojvedoucího se v posledních letech stává stále oblíbenějším konceptem ve velkých městech. Nyní ho využije i Praha. Plně automatické linky najdete například v Soulu, Budapešti, Barceloně, Lyonu, Paříži, Norimberku, Milánu či Šanghaji. Pro zajímavost, nejdelší automatické metro jezdí podle serveru technickytydenik.cz v Dubaji.
Praha si pro své obyvatele připravila překvapení. Poprvé v historii půjde o metro s plně automatizovaným provozem bez strojvůdce, všeobecně ve světě označované pojmem „driverless“. Kvůli bezpečnosti tak budou koleje odděleny od nástupiště skleněnou stěnou s posuvnými dveřmi. Navíc bude vlak zcela průchozí.
„Hlavním provozním přínosem je, že tím dokážeme zkrátit intervaly až na 80 vteřin, což je daleko komfortnější pro cestující. Počítáme s tím, že bychom v budoucnu automatizovali i trasu C,“ řekl serveru Novinky generální ředitel Dopravního podniku hlavního města Prahy Petr Witowski.