Zrádný Black Friday: Televize za polovic? Pozor na tyhle finty obchodů!
Black Friday je den, na který se všichni obchodníci třesou celý rok. Letos se uskuteční 23. listopadu. Jedná se o marketingovou akci, která se zrodila v Kanadě a USA. Černým pátkem je tak nejen v Americe započata vánoční horečka, kdy do obchodu naběhne nespočet nakupujících toužících po slevách. Není výjimkou, že některé obchody otevírají v onen den už v šest ráno nebo dokonce ještě o půlnoci. Velké fronty vás neminou, ani když budete stepovat před obchodem hodinu před otevírací dobou.
Někteří obchodníci ale berou tento den jako příležitost zákazníka obrat. Slevy jsou totiž pouze na oko.
FINTY OBCHODNÍKŮ
- Obchodníci mnohdy velmi mírné slevy nasadí daleko dříve, než vůbec listopad začne, a posléze inzerují první, druhou nebo dokonce třetí vlnu slev. Rozdíl mezi původní cenou a tou finální ale není tak výrazný, jak by měl být.
- Někteří pro změnu cenu nadsadí před pátkem a pak cenu teprve snižují. V den nazvaný Black Friday dojdou tak ke stejné ceně, jako byla ta původní, opravdová.
- V České republice se Black Friday týká hlavně internetových obchodů. Na slevy upozorňují velké bannery všude po internetu. Ty do obchodu zákazníky pochopitelně přivedou. Zlevněných je ale třeba jen pár kusů zboží a zdaleka ne většina sortimentu. Pravděpodobnost, že na e-shopu nakoupíte, se zvětší, když do něj vlezete. To, zda si vyberete z pár kousků ve slevě, už je otázkou.
- Pokud se rozhodnete nakupovat v kamenném obchodě, dávejte si pozor, zda se při markování opravdu objeví částka po slevě. Může se stát, že obchodník v množství slev zapomene zboží přecenit v systému.
- "Další fintou, jak snížit náklady, aby bylo možné nabídnout zákazníkům slevy, je nabízení takzvaných Black Friday edicí. Zboží je inzerováno jako standardní, ale ve skutečnosti se jedná o balení, v němž chybí příslušenství, které je jinak s produktem dodáváno běžně. Mohou tak chybět propojovací kabely, sluchátka nebo baterie. Zásadním problémem v tomto případě jsou nedostatečné popisky zboží a připojování fotek standardních balení," píše se na stránkách dTestu, které se nekalými praktikami zaobírají.
"Spotřebitelé tak očekávají, že dostanou vše, co je na obrázku, ale při doručení a rozbalení zásilky je čeká zklamání. E-shopy se pak paradoxně mohou zkoušet odvolávat na neúplný popis zboží, v němž příslušenství nebylo uvedeno, i když na doprovodném obrázku bylo," dočtete se dále.
Za předpokladu, že se na Černý pátek chystáte udělat vítr v peněžence, dejte si pozor, ať ušetříte ve skutečnosti, nejen zdánlivě.