Trendy
válka na Ukrajině StarDance 2024 Zrádci (reality hra) Bachelor Česko 2024

Velký test parfémů z e-shopů: Proč jsou levnější než v kamenném obchodě

+ Dalších 6 fotografií

Armani, Versace, Calvin Klein, Chloé... Nakupovat parfémy od nejznámějších světových značek online se těší mezi zákazníky stále větší oblibě. Čas od času se však objeví diskuse o údajné kvalitě parfémů z internetu, kolující zejména po sociálních sítích. Redakce eXtra.cz v sérii článků odhaluje zákulisí prodeje parfémů po internetu.

Naše cesta za tajemstvím online prodejů parfémů začala na pražské Vysoké škole chemicko-technologické, kterou jsme požádali, aby pro eXtra.cz otestovala námi zakoupené parfémy. Vybrali jsme pětici největších e-shopů v Česku – Douglas, Sephoru, El Nino, Vivantis a Notino. Výsledky laboratorní expertizy hovořily jasně. „Na základě profilů vonných látek jsme zjistili, že všechny testované parfémy jsou stejné. Pocházely z pěti různých e-shopů, takže pravděpodobnost, že by byly falšované, je prakticky mizivá," konstatoval Michal Stupák z VŠCHT.

Nižší cena parfémů na internetu?

Jedním z důvodů, proč se na sociálních sítích spekuluje o údajně nižší kvalitě parfémů z e-shopů, je nižší cena. Ta má být důkazem, že nejde o totožný výrobek jako v kamenném obchodě. „S tímto názorem se setkáváme často,“ říká Denis Vanča, zástupce sítě Douglas.

Projekt eXtra.cz: Test parfémů z e-shopů

Parfémy z internetu: Velké téma, které nabylo na významu především v době koronaviru. Vzhledem k zavřeným kamenným obchodům Češi ve velkém pořizovali vůně nejznámějších světových značek on-line. A především na sociálních sítích se poté začaly objevovat různé mýty, které se parfémů kupovaných po internetu týkají. Prý nejsou stejně kvalitní jako ty z kamenných obchodů. Poštou či spediční firmou vám údajně přijdou vůně, které nevydrží tak dlouho apod.

Redakce eXtra.cz se rozhodla tyto spekulace prověřit. Ve spolupráci s pražskou Vysokou školou chemicko-technologickou jsme otestovali parfémy stejných značek od pěti různých konkurenčních prodejců (Notino, Douglas,Sephora, El Nino a Vivantis). Pražská VŠCHT parfémy podrobila důkladné analýze, která přinesla jednoznačný verdikt. Parfémy se od sebe neliší, jedná se tedy o originály, které pocházejí z jednoho zdroje – přímo od výrobce.

Parfémům kupovaným po internetu se redakce eXtra.cz bude věnovat dlouhodobě!

Více o tématu

Parfémy z prodejny a ty z e-shopu se přitom vůbec neliší, protože v nabídce máme parfémy přímo od výrobců nebo distributorů, jimiž pak zásobujeme jak kamenné prodejny, tak e-shop. V prodejně ale dostanete řadu služeb navíc – odbornou konzultantku, která vám poradí s výběrem, testery, prostě veškerý možný servis, který se na internet přenáší jen těžce,“ doplňuje.

Jeho slova potvrzuje i Andrea Kabická z Notina, dalšího z námi testovaných řetězců: „Nižší cena na internetu skutečně bývá jedním z důvodů, proč si zákazníci myslí, že je tam jiná kvalita. Není tomu tak. My v Notinu s dodavateli vždy vyjednáváme tak, abychom našim zákazníkům zajistili tu nejlepší možnou cenu. Využíváme u toho velikosti evropského trhu, kdy prodáváme zboží ve 24 evropských zemích. Odebíráme v obrovských objemech a díky tomu jsme v pozici, abychom našim zákazníkům zajistili skutečně ty nejférovější ceny.“

"Tester" i v e-shopu s parfémy

Větší servis, který mají zákazníci v kamenných prodejnách, se řetězce navzdory jistým komplikacím snaží zavádět i do e-shopu. „Z testerů, které jsou k dispozici v prodejně, poznáte, zda vám parfém sedí. Něco podobného ale máme i v e-shopu. Zákazníci mají spoustu možností, jak si parfém mohou otestovat ještě před koupí. Jedna z nich je, že si zákazník může napsat o vzorek, který mu zašleme. Jinou aktivitou je služba Try and Buy. Zákazník si zakoupí parfém, ke kterému dostane ještě maličký vzoreček. Na tom si vyzkouší, zda mu parfém sedí. Pokud ne, nerozbalený parfém může zaslat zpátky zdarma na naše náklady,“ popisuje Denis Vanča z Douglas.

Obdobně vychází zákazníkům vstříc i Notino, které poskytuje službu Try It First. „Zákazníci dostanou zdarma vzorek nejen k parfému, ale i ke kosmetice. Mohou si tak pohodlně vyzkoušet produkt, aniž by ho rozbalovali. Pokud se jim nelíbí nebo si koupi rozmyslí, mohou ho vrátit,“ říká Andrea Kabická.

Jak probíhá reklamace parfémů?

Navzdory výše uvedeným službám se samozřejmě může stát, že zákazníkům zakoupený parfém nevyhovuje, nebo jim připadá, že voní jinak. U renomovaných e-shopů je v tomto případě reklamace samozřejmostí. „Pokud zákazník není spokojený s produktem, který zakoupil, může se obrátit na naši zákaznickou linku a vyřídit žádost o reklamaci. Fungujeme sedm dní v týdnu, máme připravených 150 profesionálů, kteří poradí, jak vyřešit jakoukoliv žádost, reklamaci nebo dotaz,“ popisuje Andrea Kabická.

Počet reklamací v Notinu je podle ní naprosto minimální a většinou se týká mechanických závad na parfému, například nefungujícího rozprašovače, netěsnícího uzávěru nebo poškození vzniklých při přepravě.

Obdobné zkušenosti hlásí i řetězec Douglas. „S tím, že by někdo reklamoval nekvalitní parfém, se prakticky nesetkáváme. Nejčastějším důvodem reklamace je mechanicky poškozený flakon, což se při přepravě k zákazníkovi samozřejmě může stát,“ říká Denis Vanča.

Sledujte eXtra.cz. K parfémům z internetu přineseme další podrobnosti!


Související články

Další články

Nejnovější kauzy